De mooiste Belgische vrouwen   1 comment

Vandaag wordt in Zuid-Afrika een nieuwe Miss World verkiezing gehouden. Onze Belgische vertegenwoordigster Zeynep Sever, oorspronkelijk van Turkse origine, verdedigt straks onze kansen. Louter op schoonheid beoordeeld dicht ik haar zelfs winstkansen toe, maar meer dan waarschijnlijk gaat weer één of ander Venezolaans wicht of Oosteuropese schone met de titel lopen. Voor mij alleszins reden genoeg om eens in mijn geheugen te graven op zoek naar Belgische schoonheden van dit moment. ‘t Is te zeggen, dames die mij wel kunnen bekoren in het dagelijkse leven.

Vroeger (in mijn zééér jonge jaren) bestond er maar één kleur droomvrouwen en dat was blond. Al de rest van de vrouwen zag ik niet staan, liet me volkomen koud en was zodoende niet meer dan een onbestaande, met uitsterven bedreigde diersoort. Maar zoals dat wel meer gaat met kennis én wijsheid, je bouwt die natuurlijk met de jaren op. Stilaan werd duidelijk dat er ook elders vrouwelijk schoon kon worden gespot. Ik kwam in de interessante diversifiëringsfase terecht.

Hanne Troonbeeckx, sinds enige tijd bijna een buurmeisje, tevens de huidige vriendin van Koen ‘Zornik’ Buyse, mag ondertussen op haar twee oren slapen. Blond zal altijd een beetje mijn eerste liefde blijven maar vrienden, kennissen én andere connaisseurs hebben blijkbaar één of meerdere constanten teruggevonden in mijn keuzes. De details wil ik jullie besparen (zo vermijd ik het risico om hier straks met het schaamrood op de wangen dingen te moeten toegeven). Laat het ons erop houden dat brunettes en vrouwen met een latina-look me steeds voor een beschuitje mogen komen wakker maken! :D

In de rubriek ‘Wie zou u wel eens uit de kleren willen zien gaan?’ bij Humo’s jaarlijkse Pop Poll scoort sinds jaar én dag Lien Van de Kelder steevast als hoogste. Lien mag zeker worden gezien, heeft een paar uitstekende troeven (jaja, we worden dubbelzinnig) maar heeft ook een dik gat (zegt men, waarschijnlijk wordt dit beweerd door mensen die een superbreedbeeldtv hebben en die gemakshalve vergeten dat televisie ‘dikker maakt’ dan in realiteit). Of de tegenstanders hebben misschien een vrouw met het ideale kontje, dat zou ook kunnen. Nochtans ben ik ook gecharmeerd door een vrouw met een breed gat, maar wel een knap snoetje. Als ik haar op tv bezig zie/hoor weet ik nooit waarover het gaat (maar dat kan ook aan de magere programma-inhoud liggen). Ik heb het over Tess Goossens, die vooralsnog meer bekendheid verwierf door haar korte huwelijk, dan door haar tv-performances.

Nog wat mooie Belgische vrouwen uit de losse pols: Zohra, Kader Gürbüz, Goedele Liekens (ik zou er wel niet mee willen getrouwd zijn), Belle Perez, Joke Van de Velde of Isabelle Adam. Of wat te denken van de sterk opkomende Vlaamse actrice Marie Vinck? Tsjongejonge, daar kan ik gewoon uren naar kijken. Die heeft toch werkelijk alles in huis.

Btw, nog een goeie tip voor de toekomst (ooit in real life meegemaakt): als een potentiële liefhebber van vrouwelijk schoon je vraagt of jij nu een borstenman of een kontjesman bent, aarzel dan niet en ga voor het antwoord ‘kontjesman’. Liefhebbers van kontjes hebben nl. dubbel plezier. Een knappe passerende vrouw kan je op die manier nl. ongestraft van haar voor én achterzijde bewonderen. Zeg dat Ambijans het gezegd heeft! ;)

One response to “De mooiste Belgische vrouwen

Subscribe to comments with RSS.

  1. suuuper mooi!

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

