Madonna Sticky & Sweet Tour @ Werchter   Leave a comment

madonna_stick_and_sweet_tour

Straks rond 9u begint de voorverkoop voor Madonna’s ‘Sticky & Sweet Tour’ die haar voor het eerst doet concerteren op Belgisch grondgebied. Vreemd dat iemand die sinds 1983 muzikaal actief is nog nooit op Belgisch grondgebied heeft opgetreden. Als Michael Jackson ‘the king of pop’ is dan mag je Madonna gerust zijn muzikale evenknie noemen, i.e. ‘the queen of pop’. Met 250 miljoen verkochte albums is ze nog steeds de best verkopende vrouwelijke artieste aller tijden.

Anno 2009 durf ik mezelf niet meteen een grote Madonnafan noemen, maar ik vind het wel knap dat ze (net als David Bowie trouwens) altijd goed de vinger aan de pols heeft gehouden voor wat er muzikaal leefde en al eens durfde te experimenteren. ‘True blue’ uit 1986 heb ik destijds op lp gekocht, dus in die tijd deed het me zeker wel iets. De afgelopen dagen sudderde het bij ons op het werk al een beetje: gaan we nu naar Madonna of niet? Gisterenmiddag hebben we de knoop definitief doorgehakt en besloten om er resoluut voor te gaan. Als het even kan voor de dure golden circle tickets.

Morgenvroeg kamperen we alvast met enkele personen voor de telefoon om aan tickets te geraken. Als er één concert op een festivalwei is dat dit jaar gaat uitverkopen, dan lijkt het me wel die van Werchter op 11 juli, onze Vlaamse Feestdag. Maar we zullen het vel van de beer nog niet verkopen, eerst moeten we nog aan die tickets geraken. Wish me luck!

UPDATE

Aldus begon ik eraan even voor de klok van 9u vanmorgen. Eerst een sms’je gestuurd naar 3060 en dan een constante redial naar 0900 2 60 60. Online reserveren bleek ook al onbegonnen werk want ik kon wel op de site geraken maar na registratie kregen we de gebruikelijke foutmeldingen. Om 7 over 9 kreeg ik via sms de melding dat mijn aanvraag ‘in behandeling’ was. Om 9u43 een sms van collega Hanne die moest werken en teleurgesteld meldde dat ze binnen was geraakt maar dat ze haar Proximus abonneenummer niet konden traceren. Weg reservatiekans! Om 10u15 staakte ik mijn eerste ticketpoging. Ik nam op mijn gemak een badje en zag dat er op Facebook een hoop bekenden al aan tickets waren geraakt. Frustratie haalde toen lichtjes de bovenhand moet ik zeggen.

Om 20 over 11 vreemd sms’je van 8686 dat mijn bericht werd verwerkt en in één moeite werd ik tevens bedankt voor mijn geduld. Om 11u30 én om 11u36 twee keer dezelfde boodschap van 3060: Max # bereikt voor korting of klantnr. Gelieve eventueel op te splitsen. Wat opsplitsen? Mijn vriendengroep? Mijn aantal tickets? B-H-V? Even over 12u ineens het ogenschijnlijk verlossende antwoordapparaatstemmetje van Proximus ticketlijn. Eerst toets 1 voor Nederlands, toets 1 voor Madonna, daarna gsm nr, een telefonische stem die mijn gsm nr herhaalde, nog eens bevestigen en vervolgens een repetitieve gitaarsolo. Die repetitieve gitaarsolo duurde én duurde en hij bleef duren. Ik werd zo ongeduldig dat ik me afvroeg of ik misschien in alle commotie vergeten was om op één of andere toets te drukken of moest ik nog afsluiten met een #? Dus probeerde ik dat hekje maar eens uit. Slechte beslissing bleek achteraf want ineens herkende die telefoonchick mijn gsm nr niet meer. Voor meer info moest ik volgens haar registreren via proximusgoformusic.be. Godvermiljaardenondedjuu!

Na het ventileren van mijn ongenoegen op Facebook werd er aldaar gesuggereerd om te blijven volhouden, al was het maar voor die begeerde staanplaatsen. Uiteindelijk rond 12u35 via een gelukje opnieuw binnen bij Proximus. Opnieuw de hele cyclus doorlopen, dit keer een korte gitaarsolo (misschien omdat ze al genoeg aan mij hadden verdiend?) en na de hele rimram te hebben bevestigd kreeg ik in geval van nood een reservatienr. Maar geen pen in de buurt om het op te schrijven, zelfs toen het nr werd herhaald had ik niets om te noteren.

Conclusie: met een beetje geluk valt binnen enkele dagen een overschrijvingsformulier in de bus en hebben we onze zes tickets in handen. Langs deze weg ook Ann, Annick, Katrien, Ward, Anneline, Ketty, Joke en Saskia feliciteren omdat zij bij de gelukkigen waren die ook tickets hebben. Mocht ik onverhoopt via een dubbele boeking nog 6 extra tickets kunnen bemachtigen dan wil ik Bart F. eventueel uit de nood helpen. Maar laat ons vooral niet op de zaken vooruit lopen. Deze jongen kan vanavond relax een kwisje gaan doen in Hasselt. 🙂

Posted 07/02/2009 by ambijans in Concert, Muziek

Tagged with , ,

Geef een reactie

