Etentje @ Exquisa   Leave a comment

exquisa1hv3

Door een gelukkig toeval gisteravond kunnen/mogen (schrappen wat niet past) tafelen bij Exquisa, de verliezende ‘Mijn Restaurant’-finalist van vorig jaar. Het hoe en waarom van dit heugelijke feit hier uit de doeken doen zou ons weer te ver leiden. Maar ik kan jullie wel vertellen dat het een leuk avondje uit is geworden, natuurlijk vooral te danken aan mijn vrouwelijke disgenote Katelijne.😉

We zijn voor het drie-gangen menu gegaan, nadat we door de plaatselijke bediener heel beleefd het hele suggestiemenu hadden laten opdreunen. De jongeman kende zijn lesje overigens uitstekend. Het was wat theatraal, maar we konden ons wonderwel serieus houden. Na het huisaperitief kregen we als voorbereidend hapje een klein stukje van een vers maatje en een groen gazpacho soepje. Klein maar fijn als starter eigenlijk. Als voorgerecht stond er duo van coquilles citroen/erwten/munt op het menu. Ons bord werd trouwens afgeruimd door de bevallige Stephanie, die ik bijna niet had herkend onder haar trendy brilmontuur. Mooi mooi mooi!

Het hoofdgerecht van mij was een zachtgegaarde varkensrib met trostomaat, aardappel met fijne kruiden. Mijn tafelgenote ging voor dorade royal met aardappel bulgur en venkel. Ons dessert heette impressies van chocolade (wit, donker en kersen). Als toemaatje kregen we nog chocoladedeeltjes op een vuurtje en een kommetje aardbeien, die we daarna konden onderdompelen in de gesmolten chocolade. Lekker!

Nog een capucchino achteraf, een lange nababbel en het zat er rond middernacht voor ons op. Exquisa was zeker een meevaller, maar volgens mij een minder geschikt restaurant als je in grote groep wil gaan eten. Het restaurant is ook zéker te mijden voor mensen met gigantische honger die het principe ‘zo veel mogelijk eten voor zo weinig mogelijk geld’ graag huldigen. Die vinden wellicht genoeg hun gading elders, Exquisa is meer voor de fijnproevers onder ons. Ze kennen hun prijs, maar als je het niet al té bruin bakt valt die prijs wellicht te wettigen.

Ik wil Katelijne trouwens nog eens van harte danken voor de gulle uitnodiging waar ik in deze economisch donkere tijden met veel genoegen van gebruik heb gemaakt. Het was me een waar genoegen! Volgende keer trouwens volledig op mijn kosten, dat spreekt voor zich. Waarom trouwens niet bij JER, ik ben er gisteren zowaar zelf over begonnen.

nb3105restau_jpg_250

Posted 22/06/2009 by ambijans in Algemeen, Culinair

Tagged with ,

Geef een reactie

