Kookworkshop bij Hulk Gust Gonzalez @ Brouwershuis   Leave a comment

Af en toe zijn we wel eens te vinden voor iets wat ogenschijnlijk niemand ooit in ons zag. Vanavond na het werk is er bijvoorbeeld zo een gelegenheid. Mijn kookkunsten beperken zich tot het opwarmen van dingen in de microgolfoven, ik kan een ei bakken en spaghetti koken (als de saus al vooraf is geprepareerd) maar ik zou liegen mocht ik hier beweren dat ik al ooit initiatief ondernam om daarin verandering te brengen. Om mijn kritikasters snel voor te zijn: ‘Ja, dat is eigenlijk een pure schande!’

Ik hoop daar straks een klein beetje verandering in te kunnen brengen. In maart vorig jaar vertelde ik aan collega’s dat ik bij Gust Gonzalez (de Hulk van ‘De Beste Hobbykok van Vlaanderen’) was gaan eten en dat het daar best gezellig vertoeven was. Zij namen eveneens de proef op de som en ik durf hier gerust verkondigen dat het Brouwershuis tegenwoordig één van hun vaste eetadresjes is. Het toeval wil nu dat zij wisten te regelen dat we met maximum 8 personen een kookworkshop konden krijgen bij Gust in de keuken op een maandag (als de zaak gesloten is). Die twee collega’s, hun zoon en diens vriendin waren dadelijk geïnteresseerd om dat eens mee te maken. Veel extra reclame moesten ze niet maken, want een aantal andere collega’s had ooit overwogen om een workshop rond Spaans koken te volgen dus waren we snel met acht.

Eddy en Linda, hun zoon Jaro en diens vriendin Jolien, twee vrouwelijke collega’s (Hanne en Kim) en twee mannen (Patrick en ik) staan vanavond achter de kookpotten. We zouden naar het schijnt per twee mogen samenwerken, dus na aanwijzingen van de masterchef himself mogen wij gewoon hetzelfde doen (veronderstel ik). Mocht ik er vanavond letterlijk én figuurlijk niets van bakken, dan zorgt mijn kookcompagnon voor back-up. Na de workshop eten we gezamenlijk de gekookte etenswaren op. We hebben er dus alle belang bij om vanavond vakwerk af te leveren.😉

UPDATE

8 mensen in keukenschort die allen een taak krijgen toevertrouwd, Gust die zegt wat er precies van hen wordt verwacht, waarna we aan het werk kunnen. Vooraf nog een donkere Grimbergen achterover slaan om mezelf moed in te drinken. Gelukkig mag ik het gemengd gemalen, gekruid met peterselie en kippenkruiden vakkundig mengen waarna onze twee minderjarige keukenslaafjes daar gehaktballetjes van mogen rollen. Patrick schilt aardappelen, Eddy snijdt de kip in fijne stukjes terwijl Hanne en Kim zich om de vis bekommeren. Wat Linda moest doen ben ik alweer vergeten, waarvoor excuus.

Daarna zien we de gehaktballetjes in tomatensaus tot stand komen, mag Kim haar kunsten tentoonspreiden als het op tortilla maken aankomt. Voeg daar nog kip, sardines en gefrituurde scharretjes aan toe en we kwamen aan onze complete avondmaaltijd. Voor de mensen met nog een extra plaatsje in hun maag was er als dessert nog crema catalana. Na nog een Grimbergen van het vat was dat dé ideale afsluiter van een amusante avond. Binnen een paar maanden doen we het nog eens over met collega’s, maar dan laten we het gewone keukenpersoneel het vuile werk opknappen.😉

Posted 28/02/2011 by ambijans in Algemeen, Culinair

Geef een reactie

