Retroplaat van de week (37) Elvis Presley   Leave a comment

elvis presley

Mijn ouders zijn zelf altijd muziekliefhebbers geweest, weliswaar op een ander ‘level’ dan ondergetekende, maar dat zullen we dan maar aan de heersende tijdsgeest wijten. Als kind moet ik daar ook altijd mee bezig zijn geweest op de één of andere manier, want ik kan geen andere reden bedenken waarom ik anders voor mijn eerste communie (1979, uitgerekend in het jaar van het kind) een heuse radio-cassetterecorder cadeau kreeg met een aantal lege cassettes erbij. Dat toestel werd later vervangen door andere, betere exemplaren, waar ettelijke BRT TOP 30’s mee op tape werden vastgelegd. Mijn vader had ook een grote bandopnemer in huis, waarmee je muziek kon opnemen, zelfs op meerdere sporen. Uren luisterplezier gegarandeerd, zeker ten tijde van de Europarade die op één of andere Nederlandse radiozender werd uitgezonden. Ik kreeg een snelcursus ‘bandopnemer bedienen’ van mijn vader en ik kon aan de slag! En dan zwijgen we nog over de talrijke vrije radio’s die toen als paddenstoelen uit de grond oprezen. Ook in de wagen hadden mijn ouders een radio-cassettespeler staan. De herinnering aan één of andere Elviscompilatie staat me nog zeer helder voor de geest. Het beste, maar dan ook écht het allerbeste van Elvis Presley stond aan de ene kant van de cassette, op de andere kant het allerbeste van Vader Abraham. Kwalitatief lagen de twee genres mijlenver uit mekaar, maar ik heb later gelukkig meer aan ‘Jailhouse rock’ gehad dan aan ‘Het kleine café aan de haven’.😉 Die compilatie op de autoradio (eind jaren ’70, begin jaren ’80) is naar alle waarschijnlijkheid door mijn vader zelf in mekaar gedraaid, dus doen we het met één van die dingen die je online vindt en waarop o.a. ‘Love me tender’, ‘In the ghetto’ en ‘Are you lonesome tonight’ terug te vinden zijn.

Posted 28/01/2015 by ambijans in Muziek

Geef een reactie

