Retroplaat van de week (41) PJ Harvey   Leave a comment

pj harvey

Sinds een kleine anderhalve week heb ik er naast mijn job nog een (onbetaalde) deeltijdse betrekking bij: zorgen dat het water uit mijn kelder geraakt. De oorzaak van het binnensijpelende water is ondertussen bekend, maar wordt binnenkort pas verholpen. Tot die tijd moeten wij een beetje supervisor spelen en geregeld de dompelpomp in werking stellen, dweilen en het water met emmers weggieten. Dat voorval bracht me wél bij de nieuwe bijdrage retroplaten. Op de één of andere manier kreeg ik een verwijzing naar de ravissante PJ Harvey die daarenboven ook nog een uitstekende zangeres is. Haar debuut ‘Dry’ (1992) kocht ik in het prille begin zelf en ook later bleef ik haar muzikale carrière volgen. In haar beginperiode moest Polly Jean het vooral van de rockende nummers hebben, maar hoe meer carrière vorderde, hoe vaker ze van stijl durfde te veranderen. De cd die wij er vandaag uitkozen, ‘White chalk’ (2007), is zeker een buitenbeentje. Niet iedereen zal ‘m kunnen waarderen, vooral haar stemgeluid is een obstakel dat door menigeen zal moeten worden overwonnen. Soms lijkt het erop of ze ergens klem zit onder een kast en dat iemand haar dringend moet bevrijden. Laat dat echter geen belemmering vormen om ‘m eens te beluisteren. Het vraagt nog geen 34 minuten van jullie kostbare tijd.😉 Te beluisteren via deze link!

Posted 08/03/2015 by ambijans in Muziek

Geef een reactie

