Retroplaat van de week (50) The Rolling Stones   Leave a comment

Rolling Stones

Het leek me een goed idee om deze allerlaatste editie af te sluiten met een plaat die exact 50 jaar oud is. De gevleugelde woorden ‘dat is van vóór mijn tijd’ gelden hier heel erg duidelijk. Ik neem echter aan dat er hier lezers bijzitten die zich die tijd wél nog (min of meer helder) voor de geest kunnen halen. Voor mijn eerste herinnering aan The Rolling Stones moet ik eigenlijk gewoon de straat oversteken van ons ouderlijk huis tot aan de overkant van de straat waar mijn oom en tante toen woonden. Het moet ergens in het gezegende jaar 1980 of zo zijn geweest, dat ik daar eens op bezoek was en dat de jaarlijkse Top 1000 van een Nederlands radiostation door de boxen schalde. Toen ‘(I can’t get no) Satisfaction’ werd gedraaid was dat voor mijn neef blijkbaar het sein om het volume flink omhoog te draaien. Laat dat nu net één van de grootste oorwurmen aller tijden zijn (naar mijn bescheiden mening). Ik herinner me ook nog dat mijn moeder enkele jaren later (begin van de middelbare schooltijd) eens bekende dat ‘The Last Time’ één van de favoriete schijven was van kennissen. Kennissen met een prima muzieksmaak: ze bestaan dus! Heel die zogezegde strijd tussen Beatles -en Stonesfans ging uiteraard ook helemaal aan ons voorbij. Beide bands wisten me te bekoren, dus in mijn geval zou dat waarschijnlijk op een billijke draw zijn uitgedraaid.😉 Een linkje naar ‘Out of our heads’ staat hier.

Posted 27/05/2015 by ambijans in Muziek

Geef een reactie

