Straffe 1000 (2531-2535)   Leave a comment

ludwig von beethoven

Het voordeel van ‘zomeruren’ bij ons op het werk is dat je bepaalde activiteiten kan plannen die dringend zijn maar die net iets meer tijd vragen. Zo ging ik vorige week dinsdag naar de tandarts en gisteren vond ik dat het tijd werd voor een zomerproof kapsel. Vandaag zitten onze muziekjes in de klassieke sfeer. De vijf nummers die ik heb uitgekozen behoren tot de oudste deuntjes in mijn lijst. Uiteraard wil ik hiermee ook bewijzen dat ik niet louter en alleen door popmuziek ben bezoedeld, maar dat het soms gerust iets met wat meer standing mag zijn!😉

2531. Symphony no. 7 2nd movement allegretto – Ludwig von Beethoven (1812)

2532. Death of Ase (Peer Gynt suite) – Edvard Grieg (1875)

2533. Gnossiennes – Erik Satie (1890)

2534. Requiem in D minor requiem aeternam – Wolfgang Amadeus Mozart (1791)

2535. Le quattro stagioni Concerto No. 2 in G minor, Op. 8, RV 315, L’estate – Antonio Vivaldi (1723)

Antonio Vivaldi

Posted 12/08/2015 by ambijans in Muziek

Geef een reactie

