‘Ted 2’ (Seth MacFarlane)   Leave a comment

Ted 2

Af en toe moet er in mijn wekelijkse filmrubriek eens een prent voorbijkomen die we gewoon bekijken als een soort van ‘guilty pleasure’. Zo herinner ik me nog goed het moment dat ik eind oktober 2012 de eerste ‘Ted’ zag in het vliegtuig tijdens mijn eclipsreis richting Australië. Ik kon het niet helpen maar ik bescheurde het op bepaalde momenten van het lachen. Blijkbaar was ik niet de enige persoon die ‘Ted’ had uitgekozen uit het enorme multimedia-aanbod want ook rondom mij zag ik mannen kijken en grinniken. Met de nadruk op ‘mannen’, want dit was zo’n typische buddy’s movie. Zo fout dat het plots weer goed wordt! Vooraf kon dus al bijna worden voorspeld dat deel 2 van mindere kwaliteit zou zijn. Amanda Seyfried is een beauty, maar uiteraard geen Mila Kunis. Naast een hele hoop cameo’s kruipt Mark Wahlberg weer in de rol van John en regisseur Seth MacFarlane doet de stem van Ted. Het verhaal is opnieuw vederlicht. De grofgebekte teddybeer Ted heeft zijn vriendin Tami-Lynn ten huwelijk gevraagd en wil kinderen met haar hebben. Maar de rechter wil helaas niet erkennen dat een teddybeer als vader kan volstaan. Ted trekt daarop vervolgens met zijn beste vriend John naar het gerecht om te vechten voor zijn rechten, maar of dat een goed idee is? Het geheel is dus eigenlijk nóg meer van hetzelfde. De film duurt bijna twee uur en da’s minstens een half uur te lang. Enkele geslaagde grappen maken nog geen goeie film, dus hoop ik dat de makers afzien van een derde deel. Een trailer voor wie toch nieuwsgierig is staat hier.

Posted 17/08/2015 by ambijans in Film

Geef een reactie

