Gone fishing!   Leave a comment

wie heb ik aan mijn lijn, hallo hallo!

Voor alle fans van Primark nog een klein weetje: in Spanje krijg je in die winkel het geluid van huilende kinderen er gewoon gratis bij, gezellig joh! Zondagmorgen waren we vroeg wakker en togen we naar de ‘Engelse’ markt (door ons soms ook de ‘hete’ markt genoemd) in Benijofar. Misschien wel de meest ordelijke en interessantste markt, want in een mum van tijd hebben we alles gevonden wat we nodig hadden. Onderweg naar daar blijkt dat ook de ‘meloenenmeisjes’ (heb je ‘m?) op zondag gewoon werken. ’s Middags heeft Marleen voor ons tajine gekookt en ’s avonds gaan we uit eten in Torrevieja. Het wordt een gezellige avond in Rinconada. Maar we gingen het dus eigenlijk over ons visuitje hebben. Mijn vader richtte ooit samen met een aantal familieleden en kennissen een visclub op die ‘Moedige Missers’ heette. Die club huurde vijvers op de Kolveren, een Zonhovens gehucht. Later zou datzelfde ‘Moedige Missers’ naam en faam maken in een andere discipline, het quizzen. Daarvoor huurde men echter ander clever personeel in!😉 Als kind heb ik niet zo vaak gevist, al had ik op zeker moment mijn eigen vislijn. Het werd geen succes wegens veel te weinig geduld! Ik ben in mijn jonge jaren op de Kolveren zelfs ooit in de vijver gekukeld samen met mijn broertje, ik herinner het me nog als de dag van gisteren. We deden daar een dansje op de tonen van ‘Zeven dagen lang’ van de Nederlandse band Bots, waarna we middels een serieuze botsing in de sloot terechtkwamen. Kan je nagaan hoe lang dat al geleden is! Thuis zijn we toen door mijn vader in bad gezet en met heet water terug zuiver gespoten. We hopen dat ze zullen bijten vandaag, want mijn nonkel en mijn vader doen straks het grote werk. Ik schik mij in de rol van Jambers: ik observeer, registreer en laat de zinnige uitleg uit de mond van de protagonisten komen. Dat avontuur sparen we voor morgen op!

Posted 14/09/2015 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

