Isolde et Les Bens @ CCHA   Leave a comment

isolde et les bens (c) Piet Stellamans

Nu ik minstens tot de tweede helft van volgende week pc-loos ben, trek ik me maar op aan de gedachte dat we hier en daar iets cultureels op het programma hebben staan. Ter compensatie al een ticket voor Sheila E. in MOD op de kop getikt! Vanavond slalommen we gewoon langs Hasselt kermis richting Cultuurcentrum voor de drumster van DAAN, Isolde Lasoen, die met haar band komt optreden. Ongeveer twee jaar geleden richtte zij Isolde et Les Bens op, een gelegenheidsband met enkele van haar lievelingsmuzikanten die toevallig allemaal ‘Ben’ heten. De groep brengt naast eigen songs ook een eigenzinnige keuze ‘schone liedjes’ uit de Franse sixtiespop en het chanson vol nostalgie en charme, afgewisseld met enkele Engelstalige pareltjes van vroeger en nu. Na het swingende ‘Aluminium folie’ en het zwoele ‘Samba des diables’ verscheen vorig jaar een eerste ep, ‘L’inconnu’. Verwacht je live aan een ongedwongen en gezellige sfeer in de unieke setting van onze parketzaal waarbij je naast de muziek ook kan genieten van een drankje tijdens het concert. Een portie sixtiespop en chanson in een setting van vervlogen tijden m.a.w. Nice!

UPDATE

Het was te doen in de parketzaal vrijdagavond, de plek waar wij vroeger menig (studenten)fuif hebben beleefd. Een plek die zich uitstekend leende voor de gelegenheid met een hoop kleine tafeltjes met daaraan stoelen, zodat het een beetje leek op een veredeld burgemeestersbal. Die stoelen bezorgden mij overigens pijn aan mijn zitvlees na ongeveer anderhalf uur dus niet meteen de meest comfortabele oplossing. De gemiddelde leeftijd in de zaal (ik schat ongeveer 150 à 200 mensen) lag vreemd genoeg aan de hoge kant, een uitzondering niet te na gesproken. Dit laatste is overigens geen punt van kritiek, ’t is een goeie zaak dat Isolde & co een breed publiek weten aan te spreken. Over het optreden zelf was er geen klagen: na Bent Van Looy ten tijde van Das Pop, zagen we dit keer de vrouwelijke variant ‘drumster die zingt’. En zij deed dat met verve moet ik zeggen. Haar begeleidingsband kwam op in matrozenlook, even later dook de kokette frontvrouw (nummertje 8 in mijn lijstje van ’50 mooiste Belgische vrouwen’) ook op. Ongeveer anderhalf uur wist ze te entertainen met o.a. de Franse cover van ‘Porque te vas’ van Jeanette, ‘My moon my man’ van Feist, iets van Brigitte Bardot, ‘The beat goes on’ (Sonny & Cher) en de theme song van ‘Emmanuelle’. In de bisronde zat de Dalida-cover ‘Buenas noches mi amor’, dat ze in ‘Vive le vélo’ bracht voor Nederlands sportverslaggever Mart Smeets. Wij tikten nog een EP’tje van Isolde op de kop (met handtekening) én een very close encounter (*droolmodus*). Ik heb ergere vrijdagavonden meegemaakt moet ik erkennen!😀

Posted 17/09/2015 by ambijans in Muziek

Geef een reactie

