Drie snelle vragen (1)   Leave a comment

de nieuwe porsche 911, wat een kar!

‘Drie snelle vragen’ is een nieuwe rubriek (in Spanje bedacht), die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten!ūüėČ

Welke nieuwe auto zou je kopen, mocht geld geen enkele belemmering vormen?

Ik moet zeggen dat ik zeer gecharmeerd ben door het nieuwe model Porsche 911 (het 2016 model) dat eind dit jaar op de markt zal komen. Uiteraard kan iedereen luxewagens bedenken die nog een stuk duurder uitvallen dan Porsche, maar ik ben in dit geval snel te pleasen!ūüėÄ Voorlopig stel ik me echter ruimschoots tevreden met mijn poor man’s Porsche, een Volkswagen Polo.

Welke artiest/band zou je nog ooit graag ‘live’ aan het werk willen zien?

Ik heb het bij benadering nog maar duizend keer gezegd op mijn blog, maar David Bowie staat stevig op nummer √©√©n. We hebben jaren geleden met collega’s eens een lijstje gemaakt van ‘nog ooit concert meepikken van …’¬†en daar hebben we ondertussen al flink wat namen van kunnen doorstrepen die we¬†nu hebben gezien¬†(o.a. Prince, The Police, Tina Turner, Depeche Mode, The Cure en Madonna) om er een paar te noemen.

Welk soort tv-programma’s mis je op onze openbare/commerci√ęle omroep?

Ik denk meteen aan een keiharde kennisquiz (genre ‘Canvascrack’) want wat we nu hebben¬†drijft veelal¬†op luchtig¬†entertainment. Een interessant boekenprogramma (geen halfslachtige poging) zou ook niet misstaan op Canvas bijvoorbeeld net zoals een deftig muziekmagazine. We hebben in ons land een heleboel goeie bands, muzikanten, muziekkenners e.d. die kunnen worden ingeschakeld. Onze festivals doen het wereldwijd uitstekend. Je kan in zo’n programma een concertkalender steken van onze concertzalen, reviews doen, trends spotten enz. Mogelijkheden zat voor programmamakers lijkt me. Nu ook ‘Duyster’ wegvalt stevenen we zelfs met de huidige StuBrumalaise regelrecht af op ‘pure eenheidsworst’. Dat kan¬†niet de bedoeling¬†zijn, toch?

Posted 19/09/2015 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

