Drie snelle vragen (2)   Leave a comment

willem ruis, beter werd het nooit

‘Drie snelle vragen’ is een nieuwe rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten! 😉

Wie is volgens jou de beste Nederlandse tv-presentator aller tijden?

Ik ben een kind van de jaren ’80 (zoals er zoveel zijn) dus ik keek vooral naar de Nederlandse omroep (ook al omdat mijn ouders er nogal verknocht aan waren). De beste Nederlandse presentator is helaas al bijna dertig jaar niet meer onder de levenden. Willem Ruis overleed op zijn 41ste aan een hartaanval. Geen wonder als je zag hoe hij soms opging in het spel. In de rijke Nederlandse traditie had je verder ook nog Ron Brandsteder, Ted De Braak, Rudi Carrell e.a. maar er was maar één Willem Ruis!

Wat is je favoriete vrijetijdsbesteding?

Ik ben bijna verplicht om hier ‘quizzen’ op te schrijven, al komen bloggen, bioscoopbezoek, concertjes bijwonen en gezellig uit eten gaan zeker ook in aanmerking als antwoord. Als ik ‘werken’ zou antwoorden zouden sommige mensen vreemd opkijken, dus ik blijf bij mijn eerste antwoord.😀

Wat is je penibelste vakantie-ervaring ooit?

Die dateert uit april 2008 toen ik samen met nicht Marleen twee weken door Tokio en omgeving ben getrokken. De hele vakantie was één langgerekt hoogtepunt (zelfs 4 kg lichter thuis aangekomen), maar op de luchthaven van Narita verloor ik ineens mijn reisvisum. Geen reisvisum = geen terugvlucht naar huis. Het werd een kwartiertje met bloed, zweet en tranen dat ik op zoek ging naar mijn paspoort. Alles gecheckt, niets te vinden. Van pure ellende terug naar de incheckbalie gewandeld als laatste redmiddel. Daar navraag gedaan, bleek dat een goeie ziel mijn visum daar al had afgegeven. Uiteindelijk toch relax terug naar huis kunnen vliegen!

Posted 25/09/2015 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

