‘#Girlboss’ (Sophia Amoruso)   Leave a comment

#girlboss

Ik bedoel het absoluut niet denigrerend, maar ik leef in een (werk)wereld die hoofdzakelijk wordt gedomineerd door vrouwen. Of de bibliotheekwereld daardoor een ‘zachtere’ sector is geworden? Geen idee, maar om een concreter beeld te hebben: bij ons werken 4 mannen en 9 vrouwen. Nu ja, ‘werken’ … ik zie ze met de regelmaat van de klok op de werkvloer verschijnen, laat het ons daar gewoon op houden.ūüėČ Dit gezegd zijnde kan ik een klein bruggetje maken naar het boek dat ik deze week onder de aandacht wil brengen. Sophia Amoruso wist in haar tienerjaren niet precies wat ze wilde doen. Ze had baantjes die ze niet leuk vond, maar op haar twee√ęntwintigste begon ze met het verkopen van vintagekleding op eBay. Acht jaar later was ze de oprichter, CEO en het creatieve brein van Nasty Gal, een bedrijf met een omzet van meer dan 100 miljoen dollar en ruim 350 mensen in dienst. In ‘#GIRLBOSS’ vertelt ze het verhaal van haar ongelooflijke succes en geeft ze veel tips. Haar boodschap is dat je jezelf moet vertrouwen en dat je je instinct moet volgen. Voor alle ondernemende vrouwen: dit is jullie boek!

Posted 06/10/2015 by ambijans in Literatuur

Geef een reactie

