Drie snelle vragen (4)   Leave a comment

australië

‘Drie snelle vragen’ is een nieuwe rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten!😉

Wat is volgens jou (na België uiteraard) het mooiste land ter wereld?

Ik kan daar moeilijk een objectief antwoord op geven, want ik heb gewoon té weinig landen in de wereld bezocht om daar een representatief beeld over te kunnen krijgen. Van mensen die veel hebben gereisd hoor ik wel dat Australië én vooral Nieuw-Zeeland hoog scoren in populariteitspolls. Eind 2012 had ik het ongelofelijke voorrecht om een totale zonsverduistering te kunnen waarnemen in Australië. Het was altijd al een droom om ooit eens aan de andere kant van de wereld te kunnen zijn, dus die kunnen we alvast van onze bucket list afstrepen. Via Singapore belandde ik zo o.a. in Sydney, Blue Mountains, Great Ocean Road, Adelaide, Kangaroo Island, Coober Pedy, Ayers Rock, Alice Springs, het Great Barrier Reef en in het tropisch regenwoud. We houden het dus maar op Australië, omdat we één keer ‘ervaringsdeskundige’ zijn geweest.

Wie zijn jouw muzikale idolen?

Ik ben op een leeftijd gekomen dat idolatrie mij een beetje vreemd is geworden al draag ik nogal wat artiesten een warm hart toe. Laat ons zeggen dat anno 2015 mijn ‘idolen’ sneller komen én gaan dan vroeger. En er zijn idolen die altijd zullen blijven bestaan. Volgens mijn moeder was ik als baby bijzonder gecharmeerd door ‘Margrietje’ van Louis Neefs, maar daar herinner ik me niets meer van. Wat me wél nog helder voor ogen staat: dwepen met zowel U2 als Simple Minds en in iets mindere mate INXS. Depeche Mode heeft ook steeds in de bovenste la gelegen. De recentste dingen die me écht deden kraaien van plezier waren Balthazar en Arcade Fire, maar zoals reeds gezegd: door hen te noemen doe ik er een flink aantal oneer aan! Ik ben een muziekfreak en een beetje ‘allesvreter’. Kijk maar naar mijn straffe lijst!😉

Wat zijn de beste films die je ooit zag?

Veel mensen houden van lijstjes, dus zal ik er willekeurig 10 stuks uitkiezen, al was een top 250 hier veel logischer geweest. Soit, mijn top 10 dus: ‘The Shawshank Redemption’, ‘Pulp Fiction’, ‘The Usual Suspects’, ‘Magnolia’, ’21 Grams’, ‘La meglio gioventù’, ‘Amores perros’, ‘Oldboy’, ‘Rear window’ en ‘No country for old men’. Maar net zoals bij de vorige vraag geldt ook hier: er worden ontzettend veel goeie films gemaakt, dus deze keuze is werkelijk verscheurend.

Posted 09/10/2015 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

