Drie snelle vragen (5)   Leave a comment

ik zit op een onbewoond eiland en neem mee ...

‘Drie snelle vragen’ is een nieuwe rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten! 😉

Dé clichévraag der clichévragen: wie of wat neem je mee naar een onbewoond eiland?

Je zou bijna denken van ‘Hé, da’s een makkelijke vraag. Daar moeten we niet lang over nadenken.’ Toch vind ik ‘m vrij pittig, want als je voor de ene oplossing van het probleem gaat, dan mis je alle alternatieven. Je zou boeken kunnen meenemen naar zo’n eiland, maar eens je ze allemaal hebt gelezen, daalt de saaiheid al snel neer. Idem voor muziek: hoe lang duurt het voor je een USB-stick vol muziek (ook al heb je die zelf mogen kiezen) beu bent gehoord? Gemakshalve ga ik ervan uit dat je voor muziek ook batterijen of elektriciteit nodig hebt, dus da’s een kansloze, uitzichtloze situatie. In dit geval zou ik hoogstwaarschijnlijk opteren voor een (goeie) vriendin waar ik een klik mee heb en die interessant genoeg is om mee te converseren op zo’n eiland. Of we ons verblijf overleven is maar de vraag, maar er zou wél gelachen worden!

Wat is jouw mooiste quizoverwinning bij Moedige Missers?

Allereerst even aanstippen dat ik er altijd bij was, als we quizwinst hebben geboekt. Of dat effectief aan mij te danken was, is weer een andere vraag. Wij zijn geen veelwinners, maar onze allereerste quizoverwinning vierden we in mijn oude middelbare school in Zonhoven. Als ploeg wonnen we ‘m uiteindelijk drie keer (ik zelfs vier keer, één keer met een ander team). Ook interessant: de allereerste quiz van Calabria (in Smeermaas dacht ik) vierde ik mijn verjaardag. De mannen van Noojt Kontent schonken onze ploeg zelfs een heuse abrikozentaart. Wonnen we die quiz toch niet zeker? Ook dat was een moment om nooit te vergeten!

Wat is het slechtste tv-programma aller tijden?

Ik had de allereerste ‘Pak de Poen show’ gerust willen nomineren. De beruchte wet van Murphy was die dag helemaal van toepassing. Vrienden, familie en kennissen weten echter dat ik een godsgloeiende hekel heb aan ‘FC De Kampioenen’. Dat ze zoiets al bijna honderd jaar herhalen kan er bij mij nog steeds niet in. Bij de VRT gaan ze tegenwoordig wel vaker uit de bocht, maar bij mijn weten is de openbare omroep nooit op de vingers getikt voor zoveel onkunde. Een pure schande uiteraard!

Posted 15/10/2015 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

