Drie snelle vragen (7)   Leave a comment

Luc Nilis, mijn favoriete Anderlechtspeler

‘Drie snelle vragen’ is een rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten! 😉

Wie is jouw favoriete Anderlechtvoetballer uit het verleden?

Ik heb nogal wat Brusselse voetbaliconen met plezier aan het werk gezien, maar ik ga het liefst voor iemand die ik zelf nog heb zien voetballen, bovendien een dorpsgenoot én een fantastische voetballer: Luc Nilis. Trapte even makkelijk met links als met rechts, zorgde ervoor dat elke ploeg beter ging voetballen en is auteur van een aantal heerlijke doelpunten. ‘Zoals Nilis worden ze niet meer gemaakt’ denk ik wel eens tijdens mijn meest pessimistische momenten (zeker als Anderlecht het minder goed doet). Had Luc Nilis wat meer snelheid en nóg iets meer karakter gehad, dan was hij geen Europese topvoetballer maar een wereldvoetballer geworden. Toch kan hij met veel trots terugblikken op zijn carrière.

Wat is jouw favoriete muziekfestival?

Da’s een échte binnenkopper met een topfestival bijna in de achtertuin: Pukkelpop natuurlijk! Mijn eerste editie was in 1990 (toen nog op de wei van Sanicole in Hechtel) met o.a. Faith No More, The Cramps en Nick Cave & The Bad Seeds. 10.000 bezoekers en slechts één podium. Je kan het je nu niet meer voorstellen! Dit jaar ook het Nederlandse festival Best Kept Secret leren kennen, een zeer aangename ervaring die ik iedereen kan aanraden.

Welke tv-series moet je nog dringend bekijken?

Heb je een paar uur tijd? Ik heb hier nog alles van ‘Deadwood’, ‘The Killing’, de hele Heimatreeks en tig andere reeksen gekocht die nog niet uit de verpakking zijn geweest. De digicorder heeft ook ‘The Leftovers’ recent opgenomen. Een stuk of vijf series die ik graag zou willen zien in de nabije toekomst zijn: ‘Friday Night Lights’, ‘The Americans’, ‘House of Cards’, ‘Boardwalk Empire’ en ‘Suits’.

Posted 30/10/2015 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

