Drie snelle vragen (9)   Leave a comment

11 september 2001

‘Drie snelle vragen’ is een rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten! 😉

Waar was je toen het nieuws over 11/09/2001 bekend raakte?

Dat is typisch zo’n gebeurtenis uit de geschiedenis die je nooit meer zal vergeten. Het was eigenlijk een ordinaire dinsdagnamiddag op de werkvloer. Onze bib is dinsdagnamiddag gesloten dus waren we boven in de polyvalente zaal aan het werk. De radio stond op en op zeker ogenblik werd in een nieuwsflash gezegd dat er een vliegtuig in de Twin Towers was gevlogen. Het was niet duidelijk of het om een aanslag ging, maar de VRT had wel even later een extra nieuwsuitzending. Onder hadden we toen nog een tv-toestel staan en daar zijn we toen met zijn allen gaan kijken. De rest van de namiddag is er van werken niet veel meer in huis gekomen.

Welk boek ben je op dit moment aan het lezen?

Ik heb iets meer dan 600 blz gelezen van de meer dan 1000 blz dikke turf uit het laatste deel in de ‘Mijn Strijd’ reeks van Karl Ove Knausgård. De vorige delen lazen (ondanks de dikte) vrij vlot moet ik zeggen, maar in dit deel zitten veel elementen die je eerder in een non-fictie werk zou kunnen verwachten. Geen lichte kost dus (letterlijk én figuurlijk).

Het is alweer bijna Sinterklaas. Herinner je je nog een leuke anekdote van vroeger?

Absoluut. In de tijd dat Sinterklaas nog bij mijn grootouders passeerde met een aantal zwarte pieten waren de kleinkinderen er uiteraard ook bij. Het moet in de tijd geweest zijn vóór ik überhaupt wist wie de goedheilig man was. Er was toen één zwarte piet die het geweldig leuk vond om met pepernoten, marsepein of ander snoepgoed (ik wil er vanaf zijn!) op mij te gooien. Het heeft een aantal jaar geduurd voor ik te weten kwam dat mijn neef (die gewoon thuis langs woonde) de zwarte piet in kwestie was.😀

Posted 18/11/2015 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

