Drie snelle vragen (12)   Leave a comment

donna tartt

‘Drie snelle vragen’ is een rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten!😉

Welk boek heb je onuitgelezen in de kast laten staan?

Toen haar tweede boek net uit was, heb ik ‘De kleine vriend’ van Donna Tartt onmiddellijk in huis gehaald. Voorganger ‘De verborgen geschiedenis’ blijft (in my humble opinion) nog steeds één van de allerbeste boeken aller tijden. Zo goed als boek één was, zo moeilijk hadden we het met boek twee. Ik ben tot ergens halverwege geraakt, maar heb de draad nooit meer opgepikt. Misschien komt het er in de toekomst nog eens van. Haar recentste boek, ‘Het puttertje’, was wél weer een voltreffer!

Van welk boek had je dolgraag de film/het toneelstuk gezien?

Ook dat is een makkelijk te beantwoorden vraag. Vorig jaar speelde Toneelgroep Amsterdam ‘The Fountainhead’ naar het gelijknamige boek van Ayn Rand. O.a. Ramsey Nasr zat in de cast van het stuk dat o.a. in Amsterdam, Rotterdam en Antwerpen werd opgevoerd. Het boek is écht ijzersterk en ook de recensies over dit theaterstuk logen er niet om: volgens de aanwezigen zat je gedurende vier uur op het puntje van je stoel. Mocht er ooit een herneming komen (wellicht niet), dan wil ik graag gaan kijken.

Ben jij altijd al een (muziek)lijstjesman geweest?

Als kind/opgroeiende puber speelde ik wel eens ‘vrije radio’ met iedereen die zich voor mijn kar liet spannen. Mochten er home video’s van bestaan, het zou er ongetwijfeld onnozel hebben uitgezien maar wij speelden onze rol destijds met brio. Jaren later heb ik wekelijks een eigen top 50 op papier genoteerd met stijgers, dalers, nieuwkomers e.d. aan de hand van mijn radiotoestel waarmee ik de hele FM-band afzocht naar geijkt materiaal. Van die notities is bij mijn weten helaas niets bewaard gebleven. Het grootste voordeel van zo’n eigen hitparade? Ik trok me niets aan van reëele verkoopscijfers, dus ik besliste autonoom wie hoog/laag in de lijst terechtkwam.😀

Posted 10/12/2015 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

