Drie snelle vragen (15)   Leave a comment

mijn bescheiden bijdrage aan pkp 2016

‘Drie snelle vragen’ is een rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten! 😉

Hoe ziet jouw Pukkelpop wishlist 2016 eruit?

Die is dit jaar eerder bescheiden van aard moet ik zeggen. Ik heb enkele jaren actief gelobbyd om David Bowie op de wei van Kiewit te krijgen, maar nu ben ik op een punt geraakt dat ik er vrede mee heb dat het nooit zal gebeuren. Blur circuleert volgens mij al enkele jaren op mijn wishlist. Ik had ze vorig jaar écht verwacht. Mocht het toch Gorillaz worden, dan kan ik me daar nog mee verzoenen. METZ wil ik absoluut een keer ‘live’ zien, Sufjan Stevens maakte één van de cd’s van het afgelopen jaar (maar dan moet ie écht voor een tent geïnteresseerde liefhebbers spelen, iets dat haast onmogelijk is op Pukkelpop). Deerhunter lijkt me ook wel gaaf en Julia Holter tot slot zorgt ervoor dat er nog een frisse jongedame op de bühne staat. Ik heb er alle vertrouwen in dat Chokri, Eppo & co mijn eisen dit jaar gaan inwilligen!😉

Welke film heb je het vaakst teruggezien?

Oh jee, ik vrees dat ik met mijn antwoord in affronten ga vallen. ‘Romancing the stone’ (1984) van Robert Zemeckis heb ik enkele keren gezien. Michael Douglas en Kathleen Turner vormen daarin een goed filmkoppel. Al vrees ik dat als ik het nu zou terugzien, mijn tenen serieus zouden gaan krommen. Eén jaar later was er trouwens een vervolg dat ‘The jewel of the Nile’ heette. Kijken op eigen risico zou ik zeggen!😀

Herinner je je nog je eerste voetbalwedstrijd die je ‘live’ zag?

Ik was 8 jaar toen ik in 1980 met één van mijn ooms naar Zonhoven VV-Lommel SK ging kijken. Beide clubs speelden toen in bevordering. Lommel won die match (waar veel volk was) met 0-2 en het zou me niet verbazen als ze dat seizoen kampioen zijn geworden. Ondanks dat verlies had ik daarna de smaak te pakken. Later ging ik met een andere oom naar elke thuismatch van ZVV kijken. En zondagavond om kwart voor zes kropen we altijd met enkele familieleden in de auto om naar ‘de nationale voetbaluitslagen’ (met kenmerkend deuntje) te gaan luisteren. Nostalgie die helaas nooit meer terugkomt …

Posted 06/01/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

