Drie snelle vragen (16)   Leave a comment

lekker beestje op het foute feestje

‘Drie snelle vragen’ is een rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten! 😉

Wat verwacht je van het personeelsfeest morgen?

In de eerste plaats uiteraard gezelligheid, hopelijk aangevuld met lekker eten en een beetje (veel) drinken. Op tijd en stond wat socializen en de avond zal vanzelf voorbijvliegen. De geruchten laten uitschijnen dat het om een ‘fout feestje’ zou gaan, dus ik verwacht een ietwat carnavaleske sfeer. Persoonlijk hou ik niet van dat opgeklopte gedoe, maar we hebben gelukkig de vrijheid om er al dan niet aan mee te doen. Ik ben niet zo’n ‘verkleedmens’, tel daar nog bij dat de muziek op die personeelsfeesten slecht tot zéér slecht is. Mijn verwachtingen liggen dus gefocust op deel één van mijn antwoord.😀 Als eerbetoon aan David Bowie verwacht ik natuurlijk dat de dj elk uur een classic van hem draait. Een absolute ‘must’ die het leed absoluut zou verzachten.

Wie is de grappigste voetbaltrainer?

Dat moet ongetwijfeld Louis Van Gaal zijn. Niet enkel door zijn steenkoolengels, maar ook omdat hij arrogant overkomt op tv en tijdens persconferenties maar privé waarschijnlijk net een aimabele man is. Hij kan mensen motiveren en spelers beter maken dan ze in werkelijkheid zijn. Kijk maar naar Oranje, dat eigenlijk een héél modaal elftal had op het WK 2014 (op een viertal toppers na dan) waar hij meer uithaalde dan iedereen vooraf voor mogelijk had gehouden.

Wie zijn er (nu David Bowie dood is) de grootste levende artiesten?

Op deze vraag kan je moeilijk een evident antwoord geven, want andere muziekliefhebbers kunnen er altijd kritiek op geven (soms waarschijnlijk héél terechte opmerkingen). Ik ga voor Prince in de categorie ‘zangers’ en (ook al gaat haar recente oeuvre tegenwoordig geruisloos aan mij voorbij) bij ‘zangeres’ kom ik toch uit bij Madonna. De Whitney’s, Céline’s en Mariah’s heb ik nooit kunnen pruimen, dus een logische winnares. In de categorie groepen kom ik bij een oude jeugdliefde, U2, terecht. Onze bloedeigen DAAN liet gisteren in hbvl optekenen dat hij het werk van U2 en The Beatles zwaar overroepen vond, maar Erasure vond hij wél relevant. Had hij misschien weer een neut te véél op?😉

Posted 14/01/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

