Drie snelle vragen (17)   Leave a comment

weg met die piraten op de baan

‘Drie snelle vragen’ is een rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten! 😉

Ben jij een wegpiraat of niet?

Goh, da’s eigenlijk een moeilijke. Die vraag zou je moeten stellen aan iemand die langs mij zou zitten als ik ergens naartoe rijdt. Ik ben eerder geneigd om te zeggen van niet. Ik bedoel dan: als het louter om het toepassen van de verkeersregels gaat ben ik redelijk voorbeeldig. Oké, ik durf hier en daar al wel eens boven de normaal toegestane snelheid rijden en ik ben ook geen voorstander van de nultolerantie achter het stuur. Niet dat je dronken achter het stuur moet kruipen uiteraard, maar een paar pintjes bier/een glaasje wijn gespreid over één avond en daarna nog naar huis rijden moet kunnen. Jaag ik mij wel eens op over medeweggebruikers? Zeer zeker! Als vloeken, handgebaren maken zoals de doorsnee Italiaan en jezelf opjagen achter het stuur ook onder de noemer ‘wegpiraat’ vallen, dan pleit ik schuldig. Oh ja, er rijden imho nog té veel taffelaars op de weg!

Wat is jouw lievelingskleur?

Da’s een makkie: blauw. Blauw valt (net als zwart overigens) qua kleding vrij makkelijk om te combineren. Ik trek mijn lievelingskleur trouwens door naar andere interessegebieden: mijn politieke voorkeur, de kleur van mijn wagen, de kleur ogen bij een mooie blondine, …😉

Ben jij een zomer of een wintertype?

Ik ga nooit skiën en ik ben nogal een koukleum, dus lijkt het me vrij evident dat ik de warmte verkies. Geef mij dus maar zon, al geef ik graag toe dat het tijdens de eindejaarsperiode eigenlijk best stenen uit de grond mag vriezen. De afgelopen kerstperiode ademde die sfeer hoegenaamd niet uit. Tijdens de eindejaarsovergang 2002-2003 stond ik met vrienden aan de Brandenburger Tor in Berlijn. Het was toen ’s avonds -10 ° C, maar de gevoelstemperatuur bedroeg toen -20 ° C. Ondanks de barre kou was het een aangename ervaring.

Posted 21/01/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

