Drie snelle vragen (18)   Leave a comment

bruce springsteen is coming to town

‘Drie snelle vragen’ is een rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten! 😉

Wat is het beste nieuws dat je deze week hebt gehoord?

‘Dat Pelsland in Hasselt sluit’, dacht ik in eerste instantie te antwoorden. Hoe minder lelijke bontjassen of pelsen in het straatbeeld, hoe beter (al wens ik niemand uiteraard een faillissement toe). Nee, het beste nieuws is waarschijnlijk dat Bruce Springsteen binnenkort nog eens naar de Lage Landen komt afgezakt. In het geruchtencircuit (dat we eigenlijk bijna kunnen gelijkschakelen aan het officiële circuit) wordt gewag gemaakt van Rock Werchter en Pinkpop. Een zaalshow in pakweg het Sportpaleis zou natuurlijk nóg mooier zijn maar we kunnen niet alles hebben. Nu er de laatste tijd in ijltempo generatiegenoten van Bruce sterven is dit misschien wel de benodigde zalf om het leed wat te verzachten.

Hoe sta je zelf tegenover de maximumsnelheid op onze snelwegen?

Goh, ik wil niemand motiveren om over onze autosnelweg te racen maar zelf durf ik het gaspedaal wel eens dieper indrukken dan de limiet van 120 km/u. Ik zeg niet dat we stelselmatig die snelheid moeten overschrijden, maar in bepaalde gevallen kan je best harder rijden vind ik. ’s Nachts bij helder weer en weinig verkeer zou men die limiet gerust wat kunnen opvoeren. Bij regenweer, vriesweer of wanneer de verlichting uit is op onze autostrades is 120 km/u in sommige gevallen misschien té hard. We moeten er ook rekening mee houden dat het wegdek op ons wegennet af en toe (en dan druk ik me nog licht uit) zwaar te wensen overlaat.

Wie wordt de nieuwe landskampioen in onze Pintjesliga?

Het mag duidelijk zijn dat wie dit jaar vóór AA Gent eindigt de nieuwe landskampioen zal worden. Er zijn een aantal andere kanshebbers waaronder Club Brugge en Anderlecht, al brengen die lang niet het verhoopte voetbal om een degelijke indruk achter te laten. Ondanks het slechte voetbal van RSCA weten ze de kloof met Gent nog bespeelbaar te houden, al wijst niets er voorlopig op dat ze in de play-offs wél zullen vlammen wanneer het écht om de knikkers zal gaan. Bij Anderlecht heeft men een serieus mentaliteitsprobleem, misschien wel door de gemiddelde leeftijd van het team. Club Brugge wacht al een jaar of elf op een nieuwe titel, dus zij zijn voor mij de belangrijkste outsider. Ik zie Standard eerlijk gezegd nog gevaarlijk terugkomen, al was één goede helft tegen Gent onvoldoende om hun intenties kracht bij te zetten. Ik zal héél wat Limburgse voetbalvrienden moeten ontgoochelen denk ik, want ik zie Genk dit jaar niet in staat om play-off 1 te halen (al ging het daar wel niet over in bovenstaande vraag). 😉

Posted 28/01/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

