Keek op de Week (155)   Leave a comment

danielle knudson, wie wil daar geen beschuitje mee eten

Mocht ik dezer dagen bijvoorbeeld een verdienstelijk sporter zijn geweest, dan was ik misschien een nóg gelukkiger mens dan ik nu al ben. Het nadeel zou dan wél zijn, dat ik niet heelder dagen met mijn hoofd tussen de boeken zou kunnen zitten. Ik zou niet mogen beslissen welke boeken onze leners wél of niet kunnen lezen, ik zou geen dinsdagmenu’s in mekaar kunnen flansen en het bovenal moeten stellen zonder een aantal fantastisch lieve collega’s. Integendeel zelfs! Mocht ik in de halve finale van de Australian Open staan tegen een zekere Andy Murray, dan zou ik een voortdurend gevecht met mezelf moeten aangaan. Tennis is een individuele sport, waarin je mentaal sterk moet staan om tot grootse prestaties te komen. Als je wint ben je eenieders vriend, verlies je de strijd dan heb je zelf zwaar gefaald! Het moet zijn dat er een deftige financiële vergoeding tegenover staat of niemand zou zich nog durven wagen aan toptennis! Al merkte ik toch één groot voordeel op dat toptennissers een beetje gemeen hebben met topvoetballers: hun WAG. Straks maakt de tegenstander van Murray, Milos Raonic, mogelijk brandhout van Djokovic (al lijkt andersom véél waarschijnlijker). Mocht dat het geval zijn, dan kan ie met een gerust gemoed terugkeren naar ‘moeder de vrouw’, de in dit geval beeldschone Danielle Knudson. Getroost worden door een mooie blondine, Ambi’s tranen zouden snel opgedroogd zijn denk ik.😉

Nu we zo mooi zijn gestart, kunnen we best verdergaan met het positieve nieuws dat er deze week te rapen viel. ‘Le Tout Nouveau Testament’ wist dan wel geen Oscarnominatie in de wacht te slepen, maar de film is nu wél genomineerd voor een César. Noliko Maaseik ging roemloos ten onder in het Europese volleybal dus plaatsten Asse-Lennik en Roeselare zich dan maar om het leed wat te compenseren. Vital Heynen wordt de nieuwe bondscoach van de nationale volleybalmannen en wordt dus de vervanger van Dominique BaeyensBenito Raman, in een vorig leven voetballer van AA Gent, is ondertussen neergestreken in Sint-Truiden. Of de speler daar zijn recente schlager ‘Alle (fruit)boeren zijn homo’s’ ooit ten berde zal brengen valt af te wachten. Een invloedrijke culinaire blog verkoos ‘Hof Van Cleve’ tot ‘beste restaurant ter wereld’. De driesterrenzaak uit Kruishoutem haalde een score van 94 punten en prijkte daarmee bovenaan in het lijstje van 60 klassezaken. ‘El Celler de Can Roca’ moest nipt de duimen leggen en eindigde op plek twee, het podium werd vervolledigd door het Zwitserse ‘l’Hôtel de Ville’. Fans van ‘Bevergem’ zullen uitermate tevreden zijn want dat programma kreeg dan weer de ‘Ha! van Humo’. Geen idee of het een beetje de moeite was, misschien haal ik mijn schade wel ooit in op dvd. Ook voor wie al eens een nationaal natuurpark bezoekt was er goed nieuws, al zal je daarvoor geduld moeten uitoefenen tot in 2017. In dat jaar geeft de nieuwe Canadese regering nl. gratis toegang in elk nationaal park. Een mooie opportuniteit om dit land eens te leren kennen (denk ik dan spontaan). Astronomen ontdekten dan weer het grootste zonnestelsel in het heelal. Omdat mijn blog veelal door leken wordt gelezen, ga ik jullie de technische inhoud besparen. Niet dat ik ‘m hier haarfijn zou kunnen geven overigens!😀 Ook in muziekmiddens werd er euforisch gekraaid: zo zou Bruce Springsteen dit jaar op Belgisch grondgebied (Rock Werchter) te zien zijn en een bekende damesgroep van vroeger, All Saints, kondigde eveneens een come-back aan. De Lokerse Feesten kwamen op de proppen met de eerste namen voor hun festival: Marco Borsato en Stan Van Samang zullen er deze zomer ten dans spelen. Op betere namen is het uiteraard nog eventjes wachten! Zangeres Ellie Goulding ontsnapte op het nippertje aan de verdrinkingsdood in Noorwegen (al zou het voorval al een drietal weken geleden zijn gebeurd). Onze Belgische oerrocker Arno schreef dan weer een open brief aan een zekere Donald Trump, een clown/kandidaat president (schrappen wat niet past) die zich een beetje denigrerend over Brussel had uitgelaten. Goed nieuws is er tot slot ook voor Kevin De Bruyne, die goed inviel tijdens de League Cup tegen Everton, vervolgens door een blessure uitviel (waardoor alle voetballiefhebbers meteen in alle staten waren) maar daags nadien volgde uiteindelijk de bevrijdende diagnose: de blessure valt mee, hij zou ca. 6 weken uit roulatie zijn. No worries, het EK voetbal winnen wordt straks sowieso een makkie!

Het minder plezante nieuws dan nog: van mij mogen ze gerust berichten publiceren over asielzoekers die zich misdragen, maar om elke scheet daarna uit te vergroten als ware het een nucleaire ramp? Nee, dat gaat mij dan weer te ver! Kunnen we in godsnaam stoppen om elke keer als een hysterische bakvis op elk probleem met vluchtelingen te duiken? Of geraakt de krant anders niet vol? Jammer dat Louis Van Gaal nog rondloopt bij Man U (waar hij al drie keer z’n ontslag heeft aangeboden), want hij zou best een andere uitdaging kunnen gebruiken. Bij nader inzien blijft ie toch beter trainer, anders brengen we Jan Verheyen misschien op ideeën. Enkele overlijdens: de Britse zanger Black (53) overleed aan de gevolgen van een auto-ongeval en Marvin Minsky (88) werd zo’n beetje de vader van de kunstmatige intelligentie genoemd. Caracas is de meest gewelddadige stad ter wereld, ons land is de tweede grootste vervuiler van Europa (werk aan de winkel, Joke!), het vroegere mannenblad Ché zal voortaan verschijnen zonder coverbabes én zal zich richten op zowel mannen als vrouwen. Moeskroen Péruwelz heeft Glenn De Boeck als nieuwe trainer aangeworven, die zal worden geassisteerd door Lorenzo Staelens. In de bibliotheek van Lebbeke had je nog de fameuze kunstfrats met de ‘Belgium’s got talent’ zeefdrukken van Marc Dutroux, Kim De Gelder en Ronald Janssen waarbij de bibliothecaris toch wel een inschattingsfout maakte en de arrestatie én de onmiddellijke vrijlating van politicus Christian Van Eyken (door procedurefouten) zal straks de wereld rondgaan als zoveelste Belgenmop. Nog eventjes en we hebben nergens nog een reputatie hoog te houden! Zou het voor mezelf een stuk makkelijker maken, want dan schrijf ik volgende week gewoon wat ik wil … tenzij ik natuurlijk wordt opgevorderd om te helpen in de plaatselijke Aldi waar het Buvalbier blijkbaar té sterk lijkt op Jupiler.😉

Posted 29/01/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

