Drie snelle vragen (19)   Leave a comment

als dat toch eens gebeuren mocht, de Elfstedentocht

‘Drie snelle vragen’ is een rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten! 😉

Wat zou voor jou een ideale personeelsuitstap zijn?

Een tijdje geleden zag ik bij ‘Jinek’ een item waarin men ex-schaatser Mark Tuitert interviewde n.a.v. een tv-programma waarin hij Jörgen Raymann leerde schaatsen. Ik dacht meteen aan het plan dat jarenlang geleden eens werd voorgesteld door een vriend. Als we officieel horen dat de Elfstedentocht opnieuw gereden wordt, dan leggen we met alle liefhebbers een bus in naar één van de plaatsjes die de tocht onderweg aandoet, waarna we ons laten onderdompelen in de carnavaleske sfeer die daar hangt. Dus bij deze een warme oproep aan de personeelsdienst: mocht het ooit steenkoud worden, laat ons dan geen kerstmarkt bezoeken maar een bus inleggen naar Bolsward, Harlingen, Franeker of Leeuwarden. De laatste tocht dateert alweer uit 1997, dus we zullen vooral geduld moeten hebben!

Is er een film waar je erg naar uitkijkt?

Ik zit natuurlijk het meest te hunkeren naar de nieuwe prent van de Coen Brothers, ‘Hail, Caesar!’ getiteld. Ik heb alles (zelfs de minder goede vehikels) van de broers gezien en da’s toch altijd weer om duimen en vingers bij af te likken. Dat Scarlett Johansson meedoet is mooi meegenomen, maar ook voor de dames valt er te genieten want Channing Tatum zit blijkbaar ook in de cast.

Heb je hoge verwachtingen voor ‘Vette Dinsdag’?

Carnaval én hoge verwachtingen in één en dezelfde zin? Dat zou een beetje als kut op Dirk rijmen. Ik ben nooit een grote liefhebber geweest van dit ‘feestje’, maar ik zal hier voor één keer het achterste van mijn tong niet laten zien. In tegenstelling tot andere jaren gaan we ons dit jaar wél verkleden (als ons concept tenminste vooraf een beetje deftig wordt doorgesproken). Al zal ik niet dronken naar huis gaan omdat ik a) nog met de wagen moet rijden en b) woensdag andere, mooiere én betere plannen heb.

Posted 04/02/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

