Drie snelle vragen (21)   Leave a comment

voor beschuit (met kim van kooten) kom ik vast en zeker mijn bed uit

‘Drie snelle vragen’ is een rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten!😉

Met welke bekende Nederlandse vrouw zou je eens een goed gesprek willen voeren?

Om het nuttige aan het aangename te paren zou ik gaan voor een vrouw die van veel markten thuis is. Kim Van Kooten heeft een bekende vader (Kees) en een redelijk bekende broer (Kasper). Kim is niet enkel actrice, maar ook scenariste en schrijfster. Ze was ooit de vriendin van Hans Teeuwen, won al twee keer een Gouden Kalf en is getrouwd met acteur Jacob Derwig met wie ze twee kinderen heeft. Naar het schijnt heeft ze een grote filmkennis (ooit was ze recensente en presentatrice van een filmmagazine), dus we zouden onze tijd wel om krijgen. Oh ja, Kim is ook bloedmooi. Toch raar dat ik haar over het hoofd zag in mijn lijstje ’50 mooiste vrouwen internationaal’.😀

Heb jij groene vingers?

Als ik thuis eens door het gras zou rollen misschien wel, maar om nu te zeggen dat ik ‘tuinieren’ als één van mijn hobby’s zou noemen? Nee! Ik rij wel eens het gras af in de zomer, maar daar houdt het dan écht wel op. Zelf hebben we hier wel een mooie tuin, maar gelukkig heb ik ouders die wél groene vingers hebben en met wat hulp van een externe tuinman is het ’s zomers zalig vertoeven op ons terras. Men zegt wel eens dat tuinieren ontspannend is, maar ik heb geen idee of die uitspraak klopt.

Welke Vlaamse auteur moet iedereen gelezen hebben?

Dé hype van vorig jaar (‘Het meisje in de trein’ van Paula Hawkins) vond ik persoonlijk zwaar overroepen. Dit jaar (hoewel slechts twee maanden oud) wordt er vol lof georeerd over ‘Het smelt’ van debutante Lize Spit. Eergisteren aan begonnen en ondertussen al meer dan 400 pagina’s gelezen. Ik heb tijdens het lezen vaak aan ‘Joe Speedboot’ van Tommy Wieringa moeten denken. Ook zo’n verhaal waarin je als het ware wordt meegezogen. Heeft Lize Spit een goed boek geschreven? Ik dacht het wel!

Posted 19/02/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

