‘Hail, Caesar!’ (Ethan & Joel Coen) @ Euroscoop Genk   Leave a comment

hail, caesar!

Nog snel een filmpje meepikken net vóór ik binnenkort op een vliegtuig richting Azië zit. Met een beetje geluk zou ik de film misschien tijdens de vliegreis kunnen zien, maar in dit geval neem ik liever het zekere voor het onzekere. ’t Is de nieuwste prent van de Coen Brothers en dan mogen de verwachtingen altijd net iets hoger zijn. Hollywood, de jaren 50. Het verhaal volgt één enkele dag uit het leven van Eddie Mannix (Josh Brolin), een klusjesman voor filmstudio’s, die geconfronteerd wordt met een reeks problemen om op te lossen. Tot één van die problemen behoort de mysterieuze verdwijning van een filmster. In andere rollen zien we o.a. George Clooney, Scarlett Johansson, Ralph Fiennes en Channing Tatum. Een trailer kan je hier terugvinden.

UPDATE

Het was weer van ‘Boyhood’ (Richard Linklater) geleden dat ik nog eens naar de Euroscoop in Genk trok. Het was maandag, dus ik had geen idee of het hier druk zou zijn. In zaal 7 zijn (buiten ondergetekende) exact negen andere cinefielen geïnteresseerd in ‘Hail, Caesar!’. Om maar meteen ‘to the point’ te komen: de film zal niet de geschiedenis ingaan als onmisbaar in het oeuvre van de Coen broertjes, maar ’t is nog steeds een verademing tussen al die andere crap die in andere zalen soms draait. Ik heb genoten van de film, maar ook niet meer dan dat! Dat tikkeltje extra, de sprankel magie die soms zo kenmerkend is voor hun films, die miste ik af en toe. Vermakelijk, mooi in beeld gebracht, weer enkele bizarre karakters, scherpe humor maar ook nogal wat losse eindjes zodat het nooit écht één mooi geheel wordt. Of dit uiteindelijk in mijn eindlijst van 2016 geraakt hangt een beetje af van de concurrentie.

Posted 22/02/2016 by ambijans in Film

Geef een reactie

