Eclipsreis dag 1 (Brussel-Bangkok)   Leave a comment

12742665_10208679960340126_2115147514662303042_n

Het is koud als we donderdagmorgen met de wagen naar de luchthaven van Zaventem rijden, ook al worden we op onze tocht vergast op een stralend blauwe lucht. Na een lichte file arriveren we als één van de eersten aan het bronzen standbeeld, zowat het vaste afspraakpunt tijdens onze eclipsreizen. De check-in verloopt vlot en daarna is het een tijdje wachten tot het vliegtuig richting Bangkok zal opstijgen. Uiteindelijk stappen 28 mensen op het vliegtuig, mijn kamergenoot Wim is er helaas (nog) niet bij. Drie ontbrekende woordjes van de huisarts op zijn reisdocumenten of een zeer standvastige vrouwelijke bediende aan de check-in (het hangt ervan af hoe je het bekijkt) en Wim is eraan voor de moeite. Hij zal pas enkele dagen later arriveren (maar daarover later meer).

Mijn buurman in het vliegtuig is Marc, een ervaren eclipsreiziger die we al kenden van eerdere reizen. Geen slecht woord over hem, al stapt hij wél ziekjes (voortdurend hoestend) het vliegtuig op. Hij kon bij wijze van spreken figureren in de Peulengaleisrubriek ‘Verkouden mensen uit de hele wereld’ en dat heeft wat repercussies voor ondergetekende: ik kamp de eerste dagen in Azië ook met een snotneus waardoor dan al spontaan de vraag rijst: ‘Zal ik wel voldoende zakdoeken bij hebben?’ Het entertainmentgehalte bij Thai Airways is eerder aan de povere kant: bij de films enkele grote blockbusters, bij de muziek veel plaatselijke muziek en wat ‘best of’ compilaties aangevuld met bucht. Aangename uitschieter: ‘Kintsugi’ van Death Cab For Cutie (terug te vinden in mijn ‘muzikaal eindejaarslijstje van 2015’). Ik doe ook moeite om de film ‘Everest’ te bekijken en daarna tracht ik te slapen. Iets wat uiteraard niet lukt door de beperkte beenruimte en het feit dat het geluid van huilende kinderen zich regelmatig in mijn oorschelp nestelt. Gelukkig worden we op gepaste tijdstippen van voldoende spijs en drank voorzien. Er zijn nog zekerheden!

Posted 14/03/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

