Eclipsreis dag 6 (Luang Prabang-Vientiane)   Leave a comment

pha that luang stoepa

Tot ’s middags blijven we rondhangen in Villa Maly, waarna we vanuit Luang Prabang een vlucht hebben naar hoofdstad Vientiane. Het zal een soort van overgangsdag worden, want morgen staat er alweer een nieuwe vlucht op het programma. Ik ontdek ineens dat ik mijn bril kwijt ben en dat ik ‘m niet dadelijk kan terugvinden. Ik vermoed dat ik ‘m al tijdens onze eerste vlucht naar Bangkok in het vliegtuig heb laten liggen. Op de toch wel kleine luchthaven van een relatief grote stad (400.000 inwoners) worden we hartelijk ontvangen door onze gids Moan. Als we dachten dat men er in Thailand rare verkeersregels op nahield, dan hadden we Laos nog niet gezien: scooters die auto’s en bussen passeren, auto’s die werkelijk langs elke kant inhalen, constant toeteren om aan te geven dat ze in de buurt zijn enz. We kijken onze ogen uit.

We bezoeken o.a. de Wat Si Saket en de stoepa Pha That Luang. Na onze incheck in ons hotel gaan we onze kamer op, waarna we eventjes de tijd hebben om ons te fatsoeneren. Daarna duiken we uiteraard de bar in waar ik alvast een cointreau bestel. Het is mijn aperitief voor het avondmaal dat we boven nuttigen. We zitten daar in een gezellig afgesloten ruimte bij elkaar. Over het eten hebben we niet te klagen, maar het valt ons wél op dat het personeel wat problemen heeft met structuur. De bediening loopt op z’n zachtst gezegd wat vreemd. Na het eten is het té vroeg om te gaan slapen, dus keuvelen we buiten voor de bar in open lucht verder met een rood wijntje. Dat Australische wijntje kost ons een dollar of acht, dus zeg maar dubbel zo duur als thuis. Daarna duiken we ons bed in, want morgenvroeg volgt toch weer een vroege wake up call. Er hangt een muggennet en dat is nodig, want onze badkamer is precies al ingepalmd door muskieten.

Posted 15/03/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

