Eclipsreis dag 15 (Palembang-Denpasar-Jimbaran)   Leave a comment

keraton jimbaran beach resort

’s Morgens vertrekken wij uit een alcoholvrij gebied, dus bijna iedereen die ‘ze graag lust’ kan niet wachten om richting Bali te trekken (ook al zullen we vandaag weer eventjes in de luchthaven slijten). Er is overigens meer goed nieuws: als herinnering wil ik graag een plaatselijke eclipskrant meenemen, maar die past helaas niet goed in mijn rugzak (hoe hard ik ook duw). Terwijl ik inspecteer waar het dan precies mangelt, stoot ik plots op mijn bril (die ik al tijdens dag 1 dacht te zijn kwijtgespeeld). Blijkbaar was ik toch niet zo verstrooid als ik mezelf probeerde wijs te maken. Het goede nieuws maakt me instant gelukkig. ‘We mogen eigenlijk allemaal gelukkig zijn dat we dit voorrecht hebben om te kunnen reizen’ realiseer ik me op dat moment. Da’s een ongelofelijke luxe! Voor onze trip van Palembang naar Denpasar genieten we terug van een groepsincheck (zoals we er ook enkele hadden bij onze vorige eclipsreis in Australië). Na een uurtje of twee vliegen bedraagt het tijdsverschil met thuis geen zes uur meer maar zeven uur. Nadat we gearriveerd zijn krijgen we een bloemenkrans omgehangen en daarna hoppen we de bus in naar Jimbaran.

We horen van onze Nederlandstalige gidsen (onder hen ook de Westvlaamse Delphine die hier enkele maanden stage doet) dat er hier gisteren hindoeïstisch nieuwjaar is gevierd. Mensen mochten niet meer op straat komen, ramen werden afgeplakt uit vrees voor de boze geesten enz. ‘Zoiets zou men bij ons enkel doen als Joke Schauvliege ooit premier zou worden’, dacht ik bij mezelf. Het eten in het resort oogt alleszins al goed, zo blijkt uit ons middagmaal. We zitten hier in het luxueuze Keraton Jimbaran Beach Resort. De temperatuur is alweer top (zweten iemand?) en het zwembad (dat als een zwemvijver oogt) ligt aanlokkelijk op ons te wachten. We hebben een vrije namiddag, dus niets weerhoudt ons ervan om te gaan zwemmen. Vanuit het zwembad kijk je trouwens recht op het strand uit. Tussen 16u en 18u is het happy hour en krijg je twee cocktails voor de prijs van één. Wij weten meteen hoe we onze tijd nuttig kunnen doorbrengen. We schieten in onze zwembroek en merken meteen dat de temperatuur van het water fantastisch is. Dat kan ook worden gezegd van de cocktails, die vrijwel allemaal vodka als basiselement hebben. Wij beginnen met een Red Island en klimmen op ons stoeltje dat deels in het water ligt. Een aantal mannen geraakt niet eens op dat stoeltje en ze waren nochtans bloednuchter. 😉 Voor mijn tweede cocktail schakel ik over op een Banana Delight. Jullie raden het al: wij dobberen alleen nog maar, zwemmen is nu bijkomstig. En we socializen aan de bar als een échte baas! Marianne van Bo heeft net vóór sluitingstijd nog recht op één gratis cocktail, dus ik biets haar cocktail en neem opnieuw een Red Island. De zon is ondertussen aan het ondergaan, wij tellen onze muggebeten en maken ons klaar voor het avondeten. Freddy en Marc zijn al aan het eten, want zij gaan straks o.a. op snake survival. Na het avondeten kunnen we eventjes relax een brug maken naar morgen, want we moeten eens niet vroeg opstaan.

Posted 16/03/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

