Eclipsreis dag 18 (Bangkok-Brussel)   Leave a comment

tot de volgende keer

Eerlijk is eerlijk: deze terugvlucht beviel mij een stuk beter dan de heenvlucht en nochtans zat ik opnieuw langs Marc.😉 We landen zelfs drie kwartier vroeger op Zaventem dan voorzien. Hoe krijg je die vermaledijde tijd op het vliegtuig om? Het filmaanbod was deze keer al iets beter (‘Carol’ en ‘The Big Short’ bijvoorbeeld), maar die had ik allebei gezien. Wij draaien er wat ‘best of’ compilaties door (Bee Gees, A-ha, Bananarama, Nine Inch Nails en de laatste van Paul Weller bijvoorbeeld), doen zelfs eventjes een dutje en we krijgen twee maaltijden aan boord geserveerd. Nog snel door de paspoortcontrole en het langste stuk is uiteindelijk nog het afhalen van onze bagage. We nemen afscheid van onze medereisgenoten waarvan we er sommige zeker zullen missen (in het ultieme geval zelfs als kiespijn!).😉 Voor een rechtstreekse trein naar Hasselt moeten we ca. 40 minuten wachten. Wist je trouwens dat een ticket naar huis 16,10 euro kost? Tot zover het promoten van de NMBS! Gelukkig worden we dadelijk opgepikt aan het station van Hasselt: we hebben de bruuske overgang van 30 ° naar enkele graadjes boven nul al bij al redelijk verteerd. Onze eclipsreis was helaas weer veel te snel voorbij.

Hieronder nog een aantal slotconclusies. Het middel tegen de muggen met hoge DEET factor heeft ervoor gezorgd dat ik grotendeels bespaard ben gebleven van beten. Is het daarom effectief? Vermoedelijk wél zeker? Onze gidsen in Laos en Cambodja lieten niet na om te vermelden dat hun regering behoorlijk corrupt is. Ik kan alle verzuurde Vlamingen deze twee landen dus aanbevelen als emigratiebestemming.😉 Vooral in Laos is het fenomeen ‘sluikstorten’ een grote ramp, je ziet nogal wat troep langs de weg liggen als je met de bus reist. Een uitzondering niet te na gesproken (één hostel en enkele kleinere luchthavens) hebben we steeds kunnen genieten van gratis wifi. Hulde! Uiteraard heb ik op vakantie een hoeveelheid alcohol tot mij genomen, maar ik heb kunnen weerstaan aan de lokroep van cola en andere suikerrijke producten. Ook opvallend: dat er meestal kinderen worden ingezet om argeloze toeristen iets te verkopen. Werk aan de winkel voor de bevoegde instanties! Godzijdank was er airco, die ook sommige nachten draaglijker wist te maken. Ik heb weer bijzonder veel gelachen op vakantie, humor is broodnodig in deze duistere tijden, toch? Het helse verkeer in Azië was ook een eye opener. En dat dit allemaal kan zonder zware verkeersagressie. Onvoorstelbaar! Tot slot ook nog melden dat we twee jarigen in de groep hadden: Rudi en Paula. Twee keer taart … of eigenlijk drie keer. In Jimbaran werd ten onrechte een extra jarige gevierd nadat één geboortedatum (3 november) werd aanzien voor 11 maart. Ronny is vanaf heden twee keer jarig! Oh ja, ik heb ook nog een klein vakantiesouvenir ons land binnengesmokkeld: ik kamp al enkele dagen met diarree. Olé!😀

Posted 16/03/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

