Drie snelle vragen (22)   Leave a comment

Belgica soundtrack

‘Drie snelle vragen’ is een rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten! 😉

Draag jij de Belgische film een warm hart toe?

Uiteraard ga ik niet naar elke Vlaamse film kijken die in de bioscoop komt. Pure gedrochten als ‘Bowling Balls’ en de zoveelste FCDK adaptatie laat ik bijvoorbeeld met veel plezier aan mij voorbijgaan. Het gros van de degelijke binnenlandse producties heb ik meestal wel gezien. Morgen ga ik toevallig kijken naar ‘Belgica’, de nieuwste prent van Felix Van Groeningen. Ondanks de eerder matige publieke belangstelling (meen ik te hebben opgevangen) ben ik toch weer benieuwd. Ook de soundtrack van Soulwax wordt behoorlijk opgehemeld. Al is die gekte (mede door mijn trip naar Azië) enigszins aan mij voorbijgegaan.

Kan je je de flauwste mop aller tijden nog herinneren?

Dat moet met grote voorsprong een bijzonder flauwe plastische mop uit mijn prille jeugdjaren zijn geweest. Naar schatting een eeuw geleden hier in Vlaanderen ergens gelanceerd en vooral naar waarde geschat door (zatte) nonkel(s) en daardoor uiteraard volstrekt ongrappig. Nu noem ik het gewoon de ‘pull my finger’ joke. Een zatte nonkel naar keuze vraagt om eens aan zijn vinger te trekken, waarna een knallende scheet de pret bederft. Tot zover humor van bedenkelijk niveau. Vermoedelijk echter bekend bij nogal wat generatiegenoten. Of ze er een trauma aan hebben overgehouden weet ik niet. 😀

Is er een boek waar je reikhalzend naar uitkijkt?

Yep, voor het werk moet ik mij verdiepen in de nieuwste romans en de informatieve boeken die verschijnen. Enkele maanden geleden werd mijn aandacht getrokken door een boek dat over de plas al een grote hype was. De filmrechten zijn ondertussen aan Hollywood verkocht. Vanaf 18 april ergens zou de vertaling ook hier bij ons in de winkel moeten liggen. ‘Maestra’ van L.S. Hilton (want zo heet het boek in kwestie) wordt aangeprezen als een thrillermix van ‘The Talented Mr. Ripley’ en ‘Gone Girl’.

Posted 20/03/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

