Drie snelle vragen (23)   Leave a comment

bevergem

‘Drie snelle vragen’ is een rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten! 😉

Welke tv-serie heb je recent gezien?

Ik heb nu pas ‘Bevergem’, de felbejubelde Vlaamse reeks, gezien. ’t Is absoluut de moeite, al is het zo’n oervlaamse reeks die niemand in het buitenland zou kunnen volgen. Het is dus absoluut geen onnozele reeks als ‘Safety First’, ook al zitten er ook hier personages tussen die sterk naar een karikatuur neigen. Na ‘Bevergem’ was het voor mij trouwens tijd om terug bij te benen voor de tweede reeks van ‘Better Call Saul’.

Heb je schrik om te vliegen na de aanslag in Zaventem?

Ik moet in principe pas terug het vliegtuig nemen ergens in de tweede helft van augustus. Mocht het nu toevallig morgen al zijn, dan zou ik me waarschijnlijk ook geen zorgen maken. Het is ook een beetje het noodlot hè: sommige dingen kan je niet écht voorkomen. Soms is een goede engelbewaarder hebben belangrijk. Heb ik nu vliegangst? Nee. Zal ik nu meer op mijn hoede zijn? Vraag het me eind augustus nog eens, maar vermoedelijk is alles dan alweer bezonken.

Wie wordt de volgende Amerikaanse president?

Naar alle waarschijnlijkheid wordt het een strijd tussen Donald Trump en Hillary Clinton. Wat het resultaat ook zal zijn, het zal alweer een unicum zijn. Een eersteklas bullebak die president wordt of voor het eerst in de geschiedenis een vrouw die de lakens mag uitdelen. Ik hoop voor de Amerikanen dat ze door een democraat zullen worden geleid, omdat de republikein in kwestie behoorlijk wat ‘collateral damage’ heeft aangericht onderweg.

Posted 27/03/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

