Drie snelle vragen (25)   Leave a comment

hé verrek, dat klopt helemaal

‘Drie snelle vragen’ is een rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten! 😉

Geloof jij in hetgeen je horoscoop je voorspiegelt?

Hahahahahahaha! Als antwoord lijkt me dat meer dan duidelijk genoeg. Ik ben in januari geboren en mijn astrologisch teken is hierdoor dat van de steenbok. Iemand die ik ken (we zullen haar naam geheim houden omwille van privacyredenen) geloofde daar erg in en ze vertelde me dat ze héél veel achtergrondkennis had over mij omwille van mijn sterrenbeeld. Geen moment nieuwsgierig geweest om te weten of ze mij helemaal kon doorgronden. De verzonnen verhaaltjes (mét geluksgetallen) in kranten en tijdschriften zijn dan ook om te gieren! Het enige wat er bij mijn weten ooit werd gesuggereerd en wat min of meer klopte (op dat moment): steenbokken matchen naar het schijnt het best met het sterrenbeeld maagd. Al durf ik hier met zekerheid zeggen dat ik daar vooralsnog geen wetenschappelijk bewijs van heb gezien!😀

Wat kies je: een warm klimaat of een koud klimaat?

Ik ben vrijwel zeker dat ik in dat geval altijd in een warm klimaat zou willen leven. Maar dan wél het warme klimaat waar de hoge temperaturen uit te houden zijn. In Cambodia hadden we onlangs bijvoorbeeld 38 ° C (wat erg warm is), maar dan vooral door de hoge luchtvochtigheid. De temperatuur op zich was nog wel te doen. Als ik dat vergelijk met de oudejaarsperiode van 2002 op 2003 (toen ik met vrienden in Berlijn Nieuwjaar vierde): het vroor -10 ° C maar de gevoelstemperatuur was -20 ° C. Aan de hitte zou ik me nog kunnen aanpassen, maar aan extreme koude wen ik wellicht nooit.

Noem eens een plan dat je binnenkort wil uitvoeren?

Ik zou binnenkort eens willen gaan eten bij Place Ma Tu Vu in Zonhoven (hetzij in familieverband ofwel met collega’s). Eind 2010 zijn we er eens geweest met collega’s, maar sinds enkele maanden wordt de keuken gerund door Maikel Bogaerts (de 20-jarige zoon van een ex-collega van mij). Hij is nog piepjong, maar hij deed al ervaring op in o.a. ‘Aan Tafel bij Luc Bellings’ (**), De Librije (***), El Celler de Can Roca (***) en The Jane (**). Dat schept hoge verwachtingen, maar ik laat mij graag eens verrassen!

Posted 13/04/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

