Oorwurm van de week (1)   Leave a comment

The Slow Show

Een paar dagen geleden kondigden we trots aan dat we wekelijks een nieuwe rubriek zouden brengen die we hier voor het gemak ‘oorwurm van de week’ zullen noemen. Het zullen elke week vijf stuks zijn, omdat eentje per week wat aan de magere kant is.

Bloodline – The Slow Show: staat dit jaar o.a. op Best Kept Secret in Hilvarenbeek en de gedachte daaraan klinkt op zich al lichtjes fantastisch. Debuutcd ‘White water’ uit 2015 bevat geen enkele misser. Gewoon kopen en er je voordeel mee doen zou ik zeggen!

Chasing the tail of a dream – The Coral: een nummer dat al in mijn hoofd zit sinds ik ‘m een hele tijd geleden voor het eerst hoorde. Ooit eens op een mooie zomerdag op Pukkelpop gezien (2003 gok ik), volgens mij speelden ze net na de legendarische opmerking van Luc Janssen over Evi Hanssen (die zich in Humo iets had laten ontvallen over het lid van haar ondertussen ex-man Fred di Bono). ‘Mededeling voor Evi Hanssen die hier ergens op de wei rondloopt: gelieve de weipaal terug op z’n plaats te zetten!’

The follower – The Field: geen spek voor eenieders bek (kan ik nu al voorspellen). Ondanks zijn repetitieve muziek valt de Zweed Axel Willner nooit in herhaling. Een grove leugen? Om me daarvan te overtuigen zullen jullie toch écht de hele 10 minuten moeten uitzitten beste vrienden!😉

You could feel the sky – Boards of Canada: onze ‘classic’ deze week stamt uit 2002 en is terug te vinden op ‘Geogaddi’. Ik beluister een groot stuk van hun backcatalogue op dit moment in de auto. Opgelet! Ik heb tijdens langere ritten in het holst van de nacht op onze Belgische autowegen wel eens gemerkt dat hun nummers spooky bijwerkingen hebben met al die geluidjes en samples. Ideale koptelefoonmuziek m.a.w.

Chasing God through Palmyra – Nonkeen: dat dit nummer in onze eerste editie zit is logisch, want vrijdag a.s. ga ik Nils Frahm & co aan het werk zien in Muziekodroom. Dit nummer is niet helemaal representatief voor hun hele cd ‘The Game’ maar het was de vooruitgeschoven single die de interesse moest opwekken! Stay tuned want volgende week zijn we er weer met meer ear candy!

Posted 19/04/2016 by ambijans in Muziek

Geef een reactie

