Straffe 1000 (2996-3000)   Leave a comment

mastodon

Een blik op de actua volgt morgen pas, dus eindigen we vandaag met ons persoonlijk lijstje van 3000 toptracks (verschillende artiesten) waar we mee van start gingen op 14 november 2010. We legden onszelf de regel op dat elke artiest maar één keer mocht voorkomen in het lijstje … tenzij ze een rol hadden als extra artiest of begeleidingsband of zo (Bryan Ferry bijvoorbeeld). Dat was in mijn lijst enkele keren het geval. Bepaalde bandnamen komen meerdere keren voor: zo figureert bijvoorbeeld Lush twee keer (één keer de bekende shoegazers, de andere keer een Limburgse band van de kanten van Tongeren als ik me goed herinner). Ook zijprojecten van sommige artiesten komen voor (op die manier staat Mike Patton er een aantal keer in). En Zita Swoon komt er in voor uit de tijd dat ze nog Moondog Jr. heetten. Ook louter toeval: ‘Oh Superman’ (Laurie Anderson) is in de oorspronkelijke versie aanwezig, maar eveneens in een dance versie. Bepaalde nummers in het lijstje zijn ongetwijfeld niet van de oorspronkelijke uitvoerders (de ene keer bewust, de andere keer onbewust). We zijn niet altijd voor het bekendste of het allerbeste nummer gegaan maar over smaken en kleuren kan men twisten. Haalden mijn lijst niet omdat ik er geen versie van kon terugvinden op het wereldwijde web (hoewel ze er absoluut in thuishoorden): o.a. ‘Waiting’ van Hale Bopp, ‘Your satisfaction’ van Moneymax, ‘Alaska’ van Orange Black, ‘Shriek’ van Neven, ‘She said’ van Junkfish, ‘Cactus Tree’ van Flowers for Breakfast, ‘Wreck’ van Eavesdropper en ‘De indringer’ van Steve Willaert (toevallig allemaal Belgische producties). Er waren zelfs een aantal nummers die ik enkel kon meeneuriën maar Shazam is in dat geval geen betrouwbare bondgenoot. Wil je graag mijn hele lijstje van 3000 nummers in Word ontvangen? Stuur me gerust een mailtje via ambijansblog@gmail.com

2996. Blood & Thunder – Mastodon (2004)

2997. (Hey you) The Rock Steady Crew – Rock Steady Crew (1983)

2998. Promises – The Morning Benders (2010)

2999. Jiin Ma Jiin Ma – Orchestra Baobab (2002)

3000. Can you feel it – The Jacksons (1980)

the jacksons

Posted 24/04/2016 by ambijans in Muziek

Geef een reactie

