Drie snelle vragen (28)   Leave a comment

god is zelf een atheïst

‘Drie snelle vragen’ is een rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten! 😉

Wat denk je? Bestaat God?

Als atheïst zeg ik uiteraard dat God niet bestaat. Mocht uiteindelijk ooit blijken dat er toch zoiets bestaat als een opperwezen, dan heb ik me al die jaren dus gruwelijk vergist. Ik zie echter geen signalen dat er hogere krachten bestaan. Alle respect overigens voor mensen die heilig zijn overtuigd van het tegendeel. Natuurlijk bestaan er een hoop dingen die we moeilijk kunnen verklaren, maar om dat onmiddellijk te koppelen aan godsdienst e.d. gaat me dan weer te ver. Als we ooit dood gaan groeit er enkel gras op onze buik, er is niets meer na dit leven. Tant pis voor elke mens die in reïncarnatie gelooft. Volgens mij moet je nu alles uit het leven halen, omdat er geen tweede kans komt. Ik kan echter ook niet bewijzen of ik het bij het rechte eind heb.

Heb je als kind vaak gevochten met je broer?

Dat viel eigenlijk verbazend goed mee moet ik zeggen. Ik herinner me wél dat er zich in onze jeugdjaren op zaterdagavond een dilemma stelde rond 18u: ik wilde graag ‘Die Sportschau’ op ARD zien om te kijken of Jean-Marie Pfaff had gewonnen met Bayern München. Op hetzelfde tijdstip liep ‘Merlina’ op de BRT, een programma waar mijn broer naar wilde kijken. Die keer dat we gevochten hebben (krabben, bijten en elkaars haren uittrekken) heeft volgens mij niemand zijn programma gezien!😉

Wie wordt de nieuwe landskampioen in de JPL?

Club Brugge heeft vooralsnog de beste papieren. Er is nog één échte outsider voor de titel en dat is natuurlijk Anderlecht. De Brusselaars hebben hun lot niet meer in eigen handen. Alles moet meezitten om die 34ste titel nog mee te graaien. Het zou handig zijn als Gent haar thuismatch zou winnen en dat Anderlecht KV Oostende zou kloppen. Het weekend daarop is het Club-Anderlecht, mogelijk een sleutelmatch. Als Club wint is het volgens mij afgelopen, maar mocht Anderlecht met de punten gaan lopen dan komt het aan de leiding. Zelfs dan is het niet afgelopen want ze moeten op de slotspeeldag nog naar Genk. Conclusie: als Brugge het dit jaar weer laat liggen, dan wordt het daadwerkelijk het nieuwe Standard (titel om de 25 jaar). Het zou uiteraard wél mijn geliefkoosde scenario zijn!😀

Posted 06/05/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

