Drie snelle vragen (31)   Leave a comment

hasselt

‘Drie snelle vragen’ is een rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten! 😉

Wat houdt het volgende culturele seizoen in?

Eergisteren in avant-première al het programma doorgestuurd gekregen van CCHA (morgen valt de nieuwe brochure normaal gezien in eenieders brievenbus). Naast een aantal toneelstukken zag ik ook interessante concertjes van o.a. Liima, Murcof, Tindersticks, Stuff en een nieuwe samenwerking tussen Buscemi en Michel Bisceglia. In de marge vermelden dat de nieuwe voorstelling van Javier Guzman zowel in Genk als Heusden-Zolder staat geprogrammeerd. Ik kijk er al naar uit.

Heb je ooit ‘zwart’ gereden bij het openbaar vervoer?

Ik had een vriendin die er een nationale sport van maakte om vrijwel nooit een ticket te kopen voor de trein. Ze wachtte ook héél lang om eventueel haar Go Pass in te vullen. Op die manier heb ik nooit zwart gereden, maar ik heb wél een tijdje gebruik gemaakt van een Go Pass Hasselt-Leuven en andersom op een moment dat ik de maximum leeftijd had overschreden. Tot die dag dat er vrijdag ’s middags controle was in Leuven toen ik naar huis wilde reizen. Achteraf heb ik daar uiteraard een boete voor moeten betalen!

Hoe ziet de UiTdag van het gemeentepersoneel er dit jaar uit?

We trekken voor onze activiteiten allemaal richting Valkenburg. Als het goed is wagen wij ons aan een gps-spel, als we pech hebben dan krijgen we een stadswandeling in de plaats. Hopelijk krijgen we net zoals tijdens de meeste edities mooi weer. De sfeer zullen we zelf wel maken die dag!

Posted 29/05/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

