Drie snelle vragen (32)   Leave a comment

nog nooit gestaakt en proud of it

‘Drie snelle vragen’ is een rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten! 😉

Wat is de belangrijkste trend van het moment?

Naast het feit dat we bijzonder natte dagen achter de rug hebben? Dat je geen tv kan opzetten of radiojournaal kan beluisteren of de woorden ‘staken’ of ‘staking’ zijn niet gevallen. Men doet ergens de belofte dat men de stakingen stopzet, maar kondigt in één en dezelfde zin meteen aan dat er al een volgende stakingsactie is gepland. Wilde stakingen, langdurige stakingen, dreiging met nieuwe stakingen, … naast terreurdreiging en de dreigdende start van het EK voetbal zowat het enige waarover men nog bericht. Of het gaat over panda’s die worden geboren, iets waar men in deze duistere tijden zowaar euforisch van kan worden!

Noem eens een jeugdtrauma dat je altijd is bijgebleven?

Toen ik zestien jaar was heb ik bij dermatoloog Teunissen in Hasselt een zware acnébehandeling gevolgd. Ik had net iets meer last van puisten dan de doorsnee zestienjarige in die tijd. Vooraf stelde hij dat door de behandeling de acné zéér sterk zou uitbreken (wat goed was), waarna langzaam maar zeker alles weg zou trekken. Ik moest regelmatig bloed laten trekken, op controle gaan, medicatie nemen enzovoorts. Na elke controle en behandeling door hem moest ik met een hele wattenbaard terug in de auto gaan zitten. Ik zag eruit als een jonge Sinterklaas, maar het werd uiteraard erger toen de acné helemaal uitbrak. Zo erg dat ik tijdens elk publiek optreden bijna een curiosum werd. Op dat moment vernederend, maar ik kan gelukkig wél zeggen dat ik er sindsdien volledig verlost van ben. Dikke duim voor dokter Teunissen!

Wat is het grappigste nieuws dat je deze week las?

Crocs, het lelijke rubberen schoeisel dat zelfs de sterren kan bekoren, mag dan wel comfortabel zitten, toch waarschuwen enkele toonaangevende dokters voor de mogelijke gevolgen. ‘De hiel zit niet goed vast in zo’n schoenen. Draag ze daarom nooit langer dan enkele uren per dag’. Als de hiel te los zit, hebben de tenen vaak de neiging om zich te gaan vastklampen. Dat kan leiden tot problemen met de nagels, ontstekingen van de spierpees en zelfs tot misvormde tenen en voeten.’ Ik wist dat uiteraard al, vertel het gerust verder aan alle non-believers!😉

Posted 05/06/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

