Drie snelle vragen (33)   Leave a comment

Wie wint het EK in Frankrijk

‘Drie snelle vragen’ is een rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten! 😉

Wie gaat het EK in Frankrijk winnen?

Als je zoiets foutloos kan voorspellen, dan moet je zeker meedoen met de Lotto elke week. Er zijn uiteraard een aantal favorieten voor de eindoverwinning. Gastland Frankrijk bijvoorbeeld dat het enorme thuisvoordeel heeft, maar zeker ook Duitsland en Spanje zijn te duchten tegenstanders. Na hun kwalificatiecampagne had ik er zelfs een goed oog in voor wat de Belgen betreft. Op basis van hun recentste drie oefenwedstrijden is mijn hoerastemming echter helemaal omgeslagen in twijfel. Vooraf had iedereen de mond vol over minstens halve finale of finale, maar nu lijkt alles na de tweede ronde me winst. Ik heb ook sterk de indruk dat ze zich nu al aan het indekken zijn door te zeggen dat er veel blessures zijn. Andere EK-deelnemers hebben daar ook mee te maken, maar daar hoor ik geen twijfels. Het kan er ook mee te maken hebben dat sommige landen net iets meer kwaliteit in hun kern hebben zitten. Als België aanvallend zou voetballen, kan het in een goeie dag ELKE tegenstander aan, maar met het huidige vormpeil hebben we het moeilijk tegen elke tegenstander.

Droom je vaak?

Ik ben een regelmatige dromer ja. Héél vaak komen ook dezelfde dromen voorbij. Zo droom ik regelmatig dat ik een examen wiskunde moet gaan afleggen, zonder dat ik er hard voor heb gestudeerd. Al dient er wel bij te worden gezegd dat die droom soms vrij dicht bij de waarheid stond.😉 Op het werk hebben we een dromenencyclopedie staan. Misschien moet ik toch eens nakijken of er geen speciale betekenis aan verbonden is.

Jouw laatste avondmaal?

Als ik zou weten dat ik ging sterven, dan zou ik nog eens graag decadent voor het langste én duurste arrangement in ‘Het Hof van Cleve’ gaan. Als we dood gaan, nemen we toch niets mee dus ik zou het er nog eens goed van nemen. Daar mag gerust goed gezelschap bij zitten want helemaal alleen eten in Kruishoutem zou ook maar saai zijn.

Posted 12/06/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

