‘Elle’ (Paul Verhoeven) @ Roxy   Leave a comment

elle

We spoelen het voetbaldebâcle van afgelopen weekend vanavond door in de bioscoop. Michèle (Isabelle Huppert) lijkt onverwoestbaar. Ze is hoofd van een toonaangevend videogamebedrijf en hanteert zowel zakelijk als privé dezelfde genadeloze houding. Maar als ze in haar huis wordt aangevallen en verkracht door een onbekende man verandert haar leven drastisch. Ze besluit zelf achter de dader aan te gaan en belandt in een spannend kat-en-muis-spel dat elk moment uit de hand kan lopen. De regie is in handen van Paul Verhoeven en in verdere rollen zien we o.a. Laurent Lafitte, Virginie Efira en Anne Consigny. Het gaat hier blijkbaar om een verfilmd boek van Philippe Djian. Een trailer om alvast wat zieltjes te winnen!

UPDATE

Ik durf hier graag toegeven dat ik vooraf wat mijn twijfels had bij de figuur Paul Verhoeven. ‘Soldaat van Oranje’ was een degelijke film van zijn hand, maar hij maakte ook absolute stinkers als o.a. ‘Basic Instinct’ en ‘Showgirls’. Voor alle twijfelaars: met ‘Elle’ heeft hij mij opnieuw weten te overtuigen. Kernwoorden die spontaan bij mij opkomen na het zien ervan zijn bevreemdend, veel zwarte humor, een absolute glansrol van Isabelle Huppert, een film met nogal wat verschillende thema’s, een prent ook die een tijdje aan je blijft kleven en dat wil meteen zeggen dat ie me geen seconde heeft verveeld.

Posted 04/07/2016 by ambijans in Film

Geef een reactie

