Drie snelle vragen (37)   Leave a comment

Tokyo by night

‘Drie snelle vragen’ is een rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten! 😉

Wat was je gezondste vakantie ooit?

Dat zijn zeker die 14 dagen in Japan geweest (april 2008). Een vakantie met gezonde voeding (veel linzen, bijna geen vlees, véél bewegen, véél wandelen) en dingen eten die ik niet eens bij naam kende. Ik heb ter plaatse zelfs een onsen bezocht, een weldaad voor lichaam en geest. Thuis op de weegschaal bleek ik vier kilogram lichter te zijn dan bij vertrek. Is mij achteraf nooit meer overkomen!😉

Ben je met iets bijzonders geconfronteerd de afgelopen week?

Ik heb in mijn wagen een Front Assist, dit is een soort van camerasysteem dat ervoor zorgt dat ik geen aanrijding veroorzaak als ik té dicht op mijn voorligger hang (gesteld dat ik onder een bepaalde snelheid rij uiteraard). Dat systeem is het afgelopen jaar een keer of drie in werking getreden, maar deze week heeft het minstens vijf keer haar nut bewezen. Twee keer heeft het systeem zelfs héél abrupt mijn wagen automatisch doen afremmen. Geloof me, dat merk je als je aan het rijden bent!

Wat was je droomberoep als kind?

Toen ik héél jong was, wilde ik altijd garagist worden. Ik weet dat ik zo’n stofjas had liggen (een soort werkjas) waarmee ik onder de auto kroop (zogezegd om een technische controle te doen). Tot bleek dat ik totaal geen technische know-how had. Ook journalist was een tijdlang een optie omwille van het ‘graag schrijven van teksten’. Uiteindelijk is door het bloggen een minipercentage van mijn kinderdroom uiteindelijk uitgekomen.😉

Posted 09/07/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

