Verlengd weekend   Leave a comment

relax, dit is een verlengd weekend

Eigenlijk realiseerde ik me pas zaterdagmorgen toen ik wakker werd dat er een verlengd weekend op het menu stond. Ongeveer twee weken geleden schreef ik hier al dat ik dringend wat tickets van concerten hier in de buurt ging bestellen. Voor het hele lijstje wat ik toen opnoemde (Stuff, Flying Horseman, Jessy Lanza, Taxiwars, Ash en Blaudzun) zijn de tickets ondertussen binnen. Sterker nog: ondertussen heb ik ook nog Mount Kimbie en Killing Joke eraan toe kunnen voegen. Vrijdagavond zat ik in Paal voor de jaarlijkse C-quiz die het LAL-team maakt, alweer een pittig werkstuk maar ook eentje met mooie vragen. Een mooie zesde plek op negentien deelnemende teams en we waren daar achteraf best tevreden over.

Zaterdag was helaas een minder mooie dag, want voor een 85-jarige gestorven nonkel werd in De Tesch een uitvaartplechtigheid gehouden. Het zal niemand verbazen als ik zeg dat het een emotionele bedoening was. Eerlijk gezegd ben ik meer gewonnen voor dit soort afscheidsvieringen dan de traditionele begrafenissen die we al te vaak in kerken meemaken en waarin God e.d. een prominente rol spelen. Ik kan me helemaal niet terugvinden in lezingen uit evangelie X en persoonlijke ontboezeming Y van de dienstdoende priester. Niet dat ik hier het proces van de katholieke kerk wil maken, maar toch … Vandaag wordt het opnieuw relax met ’s avonds de finale van het EK voetbal (al vrees ik dat we een saaie finale gaan krijgen!) en op maandag zijn we vrij dus dat zou best kunnen uitdraaien op een wandeling (de wekelijkse gewoonte van mijn ouders kennende). Wie weet krijgen we logerende kleinkinderen over de vloer, want die mogelijkheid bestaat. Vermoedelijk ga ik ’s avonds naar de bioscoop zodat ik op dinsdag weer in de nieuwe werkweek kan duiken!

Posted 10/07/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

