Oorwurm van de week (13)   Leave a comment

justin timberlake

Gezegend zijn de vrije dinsdagnamiddagen (zomerurentijd, cadeautje van het werk!), want wanneer zou ik anders al die blogconcepten kunnen maken? Nu ja, als het over muziek gaat zou ik er zelfs speciaal tijd voor vrijmaken (mocht ie ontbreken). Aflevering 13 heeft enkele verrassingen in petto: we gaan bijvoorbeeld een keer commercieel en we vonden zelfs een Nederlandstalige track die al weken in ons hoofd parkeert. De wonderen zijn dus de wereld nog niet uit!

Can’t stop the feeling – Justin Timberlake: dit is een voor mijn doen zeer atypische oorwurm omwille van het feit dat ik muzikaal gezien niet meteen into Justin Timberlake ben. Pas op, ik kan de man zeker appreciëren (als acteur bijvoorbeeld prima in ‘Inside Llewyn Davis’), dus dit is een verrassende keuze. Blame the Eurovision Songcontest!

Neon – Feia V: Nederlandstalige shizzle for the win? Volledig te wijten aan het feit dat Radio 1 al wekenlang veel airplay geeft aan dit nummer. In tegenstelling tot wat mensen denken (een soloartieste?) is Feia V een zes man/vrouw sterke Amsterdamse synthpopband.

Amylette – D.M. Stith: wetende dat Sufjan Stevens een grote fan is van deze man, is meestal al een aardige referentie. Voor fans van Patrick Watson en Radical Face (als we dan toch aan namedropping moeten doen).

Mein – Deftones: ik ben het nu metal genre ondertussen al jaren ontgroeid, maar een band als Deftones weet mij nog steeds te raken als we dan toch in het segment belanden. De classic van deze week heeft alweer een harder randje!

Pain – De La Soul featuring Snoop Dogg: ik ben altijd al into De La Soul geweest, al liet ik hun Belgische doortochten dit jaar aan mij voorbijgaan. Mag ik hier rondbazuinen dat ik véél van hun nieuwe cd verwacht die eind augustus in de rekken zal liggen? Ze krijgen ook bekende vocale hulp, dus dat komt helemaal goed!

Posted 13/07/2016 by ambijans in Muziek

Geef een reactie

