Drie snelle vragen (38)   Leave a comment

Bojack Horseman

‘Drie snelle vragen’ is een rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten! 😉

Is er nog iets nieuws te melden op serieel gebied?

Nadat ik letterlijk vier reeksen van ‘House of Cards’ (absolute topreeks!) heb verslonden ben ik ondertussen overgeschakeld op een Netflix reeks, ‘Bojack Horseman’, een animatiereeks over een acterend paard dat ooit in een sitcom acteerde maar wiens carrière nu in het slop zit. Met o.a. de stemmen van Will Arnett, Alison Brie en Aaron Paul. Afgaande op de eerste aflevering denk ik dat ik de twee seizoenen én de special er wel snel zal doorjagen!

Volg je de Tour de France eigenlijk?

Ik moet zeggen dat ik vroeger (toen doping wellicht wijdverbreider was dan nu) nog regelmatig keek maar dat ik de laatste jaren weinig of geen ritten heb gezien. Nochtans heeft ‘de koers’ volgen wel een zeker charme. In tegenstelling tot voetballers moet ik erkennen dat wielrenners véél completere atleten zijn. Mannen die zich ongeveer een maand bijna elke dag kunnen opladen voor een rit en die in tegenstelling tot voetballers (die om de vijf dagen een match hadden) nooit achter excuses zoeken als het eens een dag minder is! Ik zie wél regelmatig een aflevering van ‘Vive le vélo’ op EEN al staat of valt zo’n uitzending ook meestal met de gasten die in de studio zitten.

Wie krijgt de ‘flapdrol van de week’ award deze keer?

Die zou ik graag willen schenken aan president François Hollande, die het na het drama in Nice opnieuw presteerde om te vervallen in holle oorlogsretoriek. Van het spreekwoord over de ezel en de steen heeft de brave man blijkbaar nog nooit gehoord. We weten dat een 31-jarige Tunesiër verantwoordelijk is voor hetgeen is gebeurd maar onderzoek heeft nog geen terroristische banden of IS-sympathieën aan het licht gebracht. Dan is het bijzonder dom als je (in deze broeierige, politieke tijden) iets anders laat uitschijnen op een persconferentie.

Posted 16/07/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

