Drie snelle vragen (39)   Leave a comment

overgewaardeerd festival met déjà entendu muziek

‘Drie snelle vragen’ is een rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten! 😉

Wat is het meest overroepen festival van ons land?

Dat moet zonder twijfel Tomorrowland in Boom zijn. Al pleit ik in eerste instantie schuldig: in de periode 2009-2012 ben ik zelf in de Schorre aanwezig geweest. In die tijd stond er af en toe nog iets goeds op de podia (Derrick May, Dominik Eulberg, Goldie, Kevin Saunderson, Stacey Pullen, Ricardo Villalobos, Carl Craig, Richie Hawtin, Joris Voorn en Extrawelt bijvoorbeeld) maar dat is in de periode 2013-2016 volkomen bijzaak geworden. ‘Erbij zijn’ is de key word geworden voor het gros van de bezoekers en dat de zogezegd ‘grootste dj’s’ dan nog de boel faken door niet eens ‘live’ te spelen is ronduit hilarisch. Ik zie dat er anno nu nog een aantal aanvaardbare namen in de line-up staan maar dan moet je er ter plaatse wél zoeken als naar een speld in een hooiberg …

Heb je ooit iets baldadigs gedaan wat je je niet meer kan herinneren?

Volgens mijn ouders heb ik vlak na mijn geboorte in het ziekenhuis eens in het gezicht van een non gepist (onbewust én onbedoeld, dat spreekt voor zich). Het klinkt een beetje als een sketch van Hans Teeuwen maar het is in fact a true story! Volgens mij ligt daar reeds de kiem voor mijn latere stap richting atheïsme!😉

Welk nieuwsfeit heb je deze week met extra aandacht gevolgd?

Ik heb met verbazing de pro’s en contra’s gelezen die verschenen n.a.v. het feit dat we vanaf juli 2017 onze rijopleiding opnieuw willen verstrengen. Dit wil zeggen: méér manoeuvres, moeilijkere examens, een terugkomdag voor geslaagde chauffeurs enzovoorts. Toch blijft men vasthouden aan de ‘vrije begeleiding’ in tegenstelling tot onze buurlanden waar men opteert voor professionele begeleiding en een vervolgtraject met begeleiding. Ik ga hier niet beweren dat ‘vrije begeleiding’ op weg naar een rijbewijs een slechte oplossing is, maar ik ben ervan overtuigd dat professionele hulp (van een autorijschool) een absolute meerwaarde is. Ik spreek uit ervaring: aan die hulp van professionals hangt uiteraard een prijskaartje, maar je krijgt wél tips en tricks aangereikt die een leek onmogelijk paraat kan hebben. Hoeveel (oudere) chauffeurs ik bijvoorbeeld doodleuk een obstakel zie voorbijrijden (waar ze horen achter te blijven omdat het een hindernis is), ik wil ze de kost niet geven! Als al die mensen advies moeten geven aan leerling-chauffeurs dan nemen die op hun beurt de fouten gewoon over. Op die manier zullen we geen progressie boeken!

Posted 23/07/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

