Internetloos   Leave a comment

life without internet

Dan kom je op een vrijdagavond van een quiz (die haar naam helemaal heeft waargemaakt) in Laakdal terug, blijkt dat je thuis geen internetverbinding meer hebt. Geen nood, we kunnen altijd nog met de smartphone online. Tarara! Ook al lijkt het er ogenschijnlijk op dat er niets aan de hand is. Heropstarten helpt niet, dus kruipen wij moe maar voldaan (het is ondertussen bijna half 2) in ons bed. Wanneer we ’s morgens nog eens opnieuw een test doen met onze computer krijgen we dezelfde foutmelding. Er zit dus niets anders op om namiddag eens naar de helpdesk van Telenet te bellen. Een aantal testen later blijkt dat ze weinig kunnen vinden. Met de verbinding lijkt alles oké, maar ik geraak met geen mogelijkheid op het world wide web (ook al geeft mijn smartphone overduidelijk aan dat de verbinding normaal lijkt). Morgennamiddag komt er iemand van Telenet langs. Als de fout bij hen ligt gebeurt de reparatie kostenloos, in het andere geval zijn de kosten voor mezelf. Fair enough! We zijn het zo gewoon dat de techniek zelden of nooit tekortschiet, dus ik durf gerust zeggen dat ik een beetje ‘addicted’ ben op dat vlak. Gelukkig hebben wij van de nood een deugd gemaakt want we hebben nu de hele eerste reeks (acht afleveringen) van ‘Stranger Things’ gezien. Zeer degelijke reeks (waar naar het schijnt een vervolg op komt)! Ik heb een boek uitgelezen én in een ander boek zit ik straks halfweg. Zonder internet zitten heeft dus ook zijn voordelen, al trek ik er niet Pokémongewijs op uit (hoewel het buiten mooi weer is). Straks wacht ons nog een dosis JPL-voetbal, dus onze zondag is al ingevuld. En hopelijk zijn de problemen van de baan. Tot die tijd blijf ik nog eventjes facebookloos.😉

Posted 07/08/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

