And then there was good music!   Leave a comment

wij draaien hier helemaal door

In onze begintijd hier in Spanje (de tijd net nadat de dieren spraken zullen we zeggen) kwam ons muzikaal vertier hier van onze eigen MP3-speler. Het ding slurpte gewoon batterijen en je kon er maar 500 MB muziek op plempen! Dat is bijzonder weinig kan ik jullie vertellen, dus als je enkele uurtjes wilde genieten aan het zwembad hoorde je alle nummers nog eens opnieuw passeren. De laatste twee jaar heb ik zelfs geen muziek meer mee naar hier genomen. Na mijn vakantie dit voorjaar (doorheen enkele Aziatische landen) kwam ik op het lumineuze idee om alles dit jaar gewoon op enkele USB-sticks te stockeren. Op die manier heb ik nu een pak meer recente muziek bij. Andere jaren sloot ik twee boxen aan op de pc en we konden op een behoorlijke manier muziek beluisteren, maar nu blijkt dat Marleen slechts een paar boxen meer heeft. De oplossing was echter heel nabij! Ze heeft ook een mini-geluidsinstallatie staan die ze zelf niet meer gebruikt. Dus moest dat ding eens worden uitgetest en wat blijkt: daar zit ongetwijfeld meer power achter dan wat je uit een simple pc kan krijgen! Gisteravond het ding in avant-première eens buiten geplaatst en we gaan het hier de komende weken verder gebruiken. Al was het maar om die buren zonder deftige muzieksmaak een geweten te schoppen! Onze buur rechts is heel erg in het verleden blijven steken en bij de vakantiegangers iets verderop hoorde ik o.a. ‘Live is life’ van Opus en ‘Sweet child o’mine’ van Guns ‘n’ Roses. Enkel iets recenters van The Kooks kon er nog net door! Al de rest was doffe ellende, huilen met de klak op! Gelukkig is er dan een ultieme redder in nood de komende tijd: DJ Ambijans to the rescue! Zonder dank!😉

Posted 26/08/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

