Drie snelle vragen (44)   Leave a comment

wielerkunst

‘Drie snelle vragen’ is een rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten!😉

Hebben ze wel eens ooit jouw fiets gestolen?

Yep, helaas ben ik meerdere malen het slachtoffer geworden van fietsendiefstal. Het flagrantste voorbeeld was mijn studententijd in Leuven. Nadat in het eerste semester liefst drie keer mijn fiets werd gestolen, heb ik maar besloten om de rest van het academiejaar alle afstanden te voet af te leggen. Ik heb zelfs nog een primeur, die ik nu wel kan weggeven omdat de feiten ondertussen verjaard zijn. In het gezegende jaar 1990 is mijn fiets ooit gestolen door een bekende Zonhovense muzikant. Ik had me die dag cd’s aangeschaft in de Hasseltse Free Record Shop (o.a. een cd van The Charlatans herinner ik me nog) en toen ik mijn afgesloten fiets aan de bibliotheek in Hasselt wilde oppikken, bleek ie daar niet meer te staan. Via via heb ik mijn fiets (met wat schade!) uiteindelijk teruggekregen. Bleek dat Tim Vanhamel (o.a. Millionaire en Eagles of Death Metal), die toen een jaar of 13 oud was, ‘m te hebben gejat. Ik had toch geen aangifte gedaan, ik had mijn fiets terug en Tim was toen nog niet wie hij nu is. Na die jeugdzonde is hij bekend geworden, dus misschien stond ik hierdoor wel mee aan de wieg van zijn succes!😀

Welke sport vond je vroeger boeiend, maar volg je nu niet meer?

Als kind was ik gefascineerd door Formule 1 (ook al omdat de grand prix destijds in Zolder werd gereden). Ik had een buurjongen die zware interesse had en die heeft mij onrechtstreeks aangestoken met dat virus. Hij was geabonneerd op een F1 magazine waar we gretig in lazen en het was ook de tijd van de kwartetspelen (iets typisch jaren ’80). Ik had het in die tijd voor Didier Pironi, Gilles Villeneuve (helaas tragisch overladen op datzelfde circuit van Zolder) en Nelson Piquet. We zijn zelfs een keer naar de trainingsritten op het circuit gaan kijken. Dat was echt fantastisch, maar ik herinner me vooral het helse lawaai dat die F1-bolides maakten als ze voorbijkwamen.

Wat is voor jou ‘de grootste schijtschijf’ die ooit is gemaakt?

Er zijn ongetwijfeld een hele hoop absolute kutschijven uitgebracht in de loop der jaren, maar het slechtste nummer aller tijden blijft voor mij nog steeds ‘Paradise by the dashboard light’ van Meat Loaf. Ik ben lang niet de enige die dat vindt, want een aantal jaar geleden bekende Luk Alloo op tv ook al dat hij het een vreselijk lied vond.

Posted 28/08/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

