Drie snelle vragen (46)   Leave a comment

bij-deze-temperaturen-is-een-luchtige-stewardess-een-absolute-must

‘Drie snelle vragen’ is een rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten!😉

Is vliegen met Ryanair écht zo’n verschrikking?

Iemand waarmee we eergisteren aan de praat raakten bij het inchecken verwoordde het heel goed: ‘Met Ryanair vliegen is hetzelfde als met een touringcar op vakantie trekken. Je weet tegen welk budget je gaat reizen, je gaat zeker op je bestemming geraken maar op comfort moet je flink bezuinigen’. Ik heb gisteren de hele dag last gehad van mijn nek, dus ik denk dat die omschrijving volledig klopt: snel en (relatief) goedkoop thuisgeraakt, maar wél een beetje geradbraakt achteraf.

Wanneer heb je voor het laatst gevloekt?
Het was een beetje een gezamenlijke vloek in dit geval. Ik reed met de hele bende naar La Zenia Boulevard zondagnamiddag, we waren nauwelijks vertrokken of we werden bijna van de weg gereden door een (vermoedelijk) Britse vrouwelijke chauffeur. In de buurt van een rondpunt veranderde de straat van twee rijvakken naar eentje, maar ze dacht mij nog vóór dat kruispunt snel in te halen. Vrij laat realiseerde ze zich dat haar rijstrook ineens was verdwenen dus moest ze in de remmen om zich daarna terug netjes achter mij te voegen. Moet ook voor het eerst zijn dat één van mijn vrouwelijke medepassagiers de dame in kwestie haar middelvinger liet zien! En dan maar denken dat ik een agressieve chauffeur ben!😉

Welk punt kan op het werk absoluut worden verbeterd?

Mijn collega’s zijn al heel wat jaren vragende partij om eens een deftige airconditioning te laten installeren bij ons op het werk. Met de grote zomerse hitte van de afgelopen jaren wordt het probleem steeds precairder op de werkvloer. De warmte blijft hangen en zelfs met allerlei lapmiddelen krijg je onze werplek absoluut niet koel. Onze collega’s van het UiTpunt hebben ditzelfde probleem deze zomer succesvol aangepakt. Het euvel is nog eens ter sprake gebracht op het werk, dus we hopen van ganser harte dat er straks een aanvaardbare oplossing uit de bus komt.

Posted 14/09/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

